Po co reklamujemy portale?

PO CO REKLAMUJEMY PORTALE?

Jadąc codziennie kilkanaście minut do pracy mijam mnóstwo samochodów oklejonych przez firmy w kolorowe wzory, z wielkimi wydrukami swoich produktów i oczywiście.. kontaktem do siebie. Standardowo pod takim kontaktem znajduje się telefon i adres do firmy, w której możemy te cuda nabyć albo skorzystać z usługi np. stolarza. Zróbmy więc naszego stolarza naszym bohaterem.

Wracam więc do kontaktu na pięknie oklejonym samochodzie firmowym. Oprócz wymienionego już telefonu i adresu do firmy, znajduje się oczywiście również adres strony www, gdzie spragnieni i ciekawi oferty możemy zasięgnąć fachowej opinii. Tylko dlaczego!:) adres e-mail do tejże firmy jest na darmowym portalu?

Już słyszę głosy…  „bo to był pierwszy adres e-mail, bo potem była dopiero zbudowana strona www
i zarejestrowana domena, bo nasi użytkownicy (patrz klienci) są do tego adresu e-mail przyzwyczajeni..”
ale co stoi na przeszkodzie, aby to zmienić? Dlaczego Pan Stolarz reklamuje darmowy portal a nie własny biznes?

W każdej firmie przychodzi czas, w którym zaczyna ona dbać o swój wizerunek w Internecie i dorasta do zbudowania lepszej lub gorszej, ale własnej strony www. Nasz Pan Stolarz zaczyna więc poszukiwanie kogoś, kto taką stronę wykona. Dobrze, jeśli to będzie firma, która zna się rzeczy i pomoże w wyborze i rejestracji odpowiedniej domeny. Strona powstaje i co dalej? Oczywiście musimy znaleźć odpowiednią domenę pod którą strona będzie widoczna i miejsce na jej umieszczenie, czyli serwer pod www. Zlecamy więc założenie serwera wirtualnego i rejestrację domeny, albo firmie, która nam buduje serwis www, albo nasz informatyk wybiera z pośród swoich ulubionych firm hostingowych miejsce na umieszczenie strony. I na tym się kończy. Potem firma okleja samochody, zleca wykonanie folderów, ulotek, wizytówek itd. i wszędzie umieszcza adres e-mail w darmowej domenie. I tak na przykładzie Pana Stolarza mamy zakład stolarski, który wykona nam świetny stół lub schody do domu, którego strona znajduje się pod adresem www. najlepszy-zakład-stolarski.pl, ale maila już musimy napisać na adres: jakismarek73@o2,interia,gmail itp.com

Zapytam po co? Po co płacić agencji reklamowej za projekt jeśli popełniamy zaraz podstawowe błędy w rozpoznawalności marki. Dlaczego nie chwalimy się swoją domeną, którą przecież co roku opłacamy. Nie ma drugiej takiej samej.

Co stoi na przeszkodzie, aby z adresu e-mail który znają nasi stali klienci (jakismarek73@o2,interia,gmail itd.com) nie zrobić przekierowania na adres w naszej domenie? To nic nie kosztuje, ale jak wygląda. Pan stolarz to już nie jakismarek73@o2,interia,gmail itd.com, ale biuro@najlepszy-zaklad-stolarski.pl Prawda, że lepiej to wygląda?

Co z tego, że ktoś może mieć gdzieś w swoim programie wpisany stary, pierwszy adres e-mail, przecież i tak dzięki przekierowaniu wiadomość do mnie przyjdzie. Odpiszę ze swojego w pełni profesjonalnego adres e-mail, bo przecież Pan stolarz jest profesjonalistą.

Oczywiście, większość agencji reklamowych dba w pełni o swoich deweloperów i zwraca im uwagę na każdy szczegół promocji. Jeśli jednak nie decydujemy się na wynajęcie profesjonalnej agencji to sami możemy uniknąć takich błędów, mając odpowiednią wiedzę.

Co najważniejsze wcale nie musimy uszczuplać konta firmowego opłacając dodatkowe konto e-mail, obecnie każda firma hostingowa umożliwia zakładanie kont w wybranej domenie w ramach wykupionej powierzchni serwera .

Na koniec zostaje nam jeszcze bałagan w hostingu. Mamy przecież domenę zarejestrowaną w firmie X, usługę serwera www w firmie Y, stronę www zbudowała nam firma Z a nasz informatyk, który to wszystko miał zapisane właśnie wyjechał za granicę i tyle go widzieliśmy.. ale o tym napiszę w „JAK SKUTECZNIE ZROBIĆ BAŁAGAN W HOSTINGU”.

Comments are closed.