facebook
Grupa KKI-BCI

Zanim zadzwonisz do Biura Obsługi Klienta sprawdź czy odpowiedź na Twoje pytanie nie znajduje się poniżej. Jeżeli jej tam nie ma, zadzwoń do nas, pomożemy Ci z przyjemnością.

Dlaczego nie mogę wysłać wiadomości?

Najczęściej jest to problem autoryzacji poczty wychodzącej. Prosimy sprawdzić czy w programie pocztowym, z którego korzystasz jest zaznaczona opcja ” serwer wymaga uwierzytelnienia”. Dodatkowo należy sprawdzić czy program antywirusowy lub inne zabezpieczenie lokalne nie blokuje dostępu programowi pocztowemu do naszego serwera.

Jak odzyskać utracone hasło?

Hasła do kont pocztowych są kodowane i nie ma możliwości ich odzyskania – należy wygenerować nowe hasło. W przypadku kont prywatnych wymagana jest autoryzacja danych właściciela danego konta pocztowego na podstawie skanu dowodu osobistego, a w przypadku firm należy przesłać pismo z prośbą o zmianę hasła do danego konta. Pismo należy podpisać przez osobę upoważnioną i podbić pieczątką firmową. Tak przygotowany dokument należy zeskanować i przesłać drogą elektroniczną na adres bok@kki-bci.pl lub wysłać faksem na numer 123972344.

W jaki sposób pozbyć się spamu, który przychodzi na moje konto e-mail?

Każdy z użytkowników ma możliwość samodzielnego włączenia filtru antyspamowego. W tym celu należy zalogować się na swoje konto z poziomu strony www.kki.pl W zakładce Opcje należy kliknąć na Folder Spamu i włączyć funkcję antyspamu. Poziom filtru ustawiony zostanie automatycznie na poziomie 5.0.

Wiadomość zablokowana przez system antyspamowy

Prawdopodobnie adres e-mail, domena lub adres IP została dopisana do listy domen z których wysyłano spam. Należy skontaktować się ze swoim usługodawcą w celu wypisania z takiej listy.

Dostałem wiadomość o przekroczeniu limitu dyskowego konta, co zrobić?

Prosimy sprawdzić czy Twój program pocztowy nie ma zaznaczonej opcji pozostawiania kopii wiadomości na serwerze. Jeśli tak jest należy zalogować się na swoją skrzynkę z poziomu strony www.kki-bci.pl i skasować niepotrzebne wiadomości z serwera. UWAGA! Wiadomości kasowane są bezpośrednio z serwera i nie ma możliwości ich odzyskania.

Dlaczego otrzymuję wiadomości, które wyglądają na wysłane z mojego adresu e-mail?

Najprawdopodobniej padli Państwo ofiarą podszywania się pod Państwa adres e-mail. Podszywanie się oznacza fałszowanie adresu zwrotnego poczty wychodzącej w celu ukrycia prawdziwego pochodzenia wiadomości. Gdy wysyłacie Państwo list za pośrednictwem tradycyjnej poczty, zwykle umieszcza się na kopercie adres zwrotny umożliwiający adresatowi zidentyfikowanie nadawcy lub pozwalający na odesłanie listu w razie problemów. Jednak równie dobrze można tam wpisać dowolny adres. W podobny sposób działa poczta e-mail. Gdy wiadomość jest wysyłana przez serwer, dodawane są informacje o nadawcy, które spamerzy mogą jednak sfałszować. Dokładniej można to dostrzec oglądając nagłówek szczegółowy maila gdzie widnieje, kto jest faktycznym nadawcą takiej wiadomości.Tak działa protokół SMTP i to są niestety jego niedogodności – póki co rozwiązanie nie istnieje. Najlepiej maile tego typu ignorować.

Ustawienia autoryzacji poczty

Dbając o systematyczne podnoszenie stanu bezpieczeństwa poczty wprowadzamy mechanizm autoryzacji korespondencji wychodzącej (SMTP-AUTH). Uniemożliwia to wysyłkę przesyłek bez uprzedniej autoryzacji czyli wpisania loginu i hasła konta, z którego jest wysyłana.
Większość programów pocztowych obsługuje taką funkcję.
Aktywowanie SMTP-AUTH w programie pocztowym polega na włączeniu odpowiedniej opcji.Poniżej przedstawiamy opisy dla programów: OUTLOOK Express , OUTLOOK XP, Mozilla, EUDORA, The BAT, CALYPSO

Jak skonfigurować autoryzację SMTP w programie OUTLOOK Espress i OUTLOOK XP?
W menu wybieramy Narzędzia –> Konta, następnie po zaznaczeniu konta, którego ma dotyczyć zmiana wciskamy przycisk Właściwości. Wybieramy zakładkę Serwery, zaznaczamy Serwer wymaga uwierzytelnienia a następnie klikamy przycisk Ustawienia.W otwartym oknie zaznaczamy opcję Użyj tych samych ustawień co mój serwer poczty przychodzącej

Klikamy OK –> Zastosuj –> OK

Jak skonfigurować autoryzację SMTP w programie OUTLOOK XP?
W menu wybieramy Narzędzia –> Konta e-mail, następnie Wyświetl lub Zmień istniejące konta e-mail–> Dalej. Po zaznaczeniu konta, którego ma dotyczyć zmiana wciskamy przycisk Zmień, a następnie przycisk Więcej ustawień. Wybieramy zakładkę Serwer wychodzącyZaznaczamy opcję Serwer wychodzący (SMTP) wymaga uwierzytelniania i Użyj tych samych ustawień, co mój serwer poczty przychodzącej

Klikamy OK –> Dalej –> Zakończ

Jak skonfigurować autoryzację SMTP w programie Mozilla?
W menu wybieramy Edycja –> Konfiguracja kont, następnie w oknie po lewej stronie zaznaczamy Serwer poczty wychodzącej.

Zaznaczamy Używaj identyfikatora użytkownika i hasło, a następnie w polu Użytkownik wpisujemy swój login. Klikamy OK.

Jak skonfigurować autoryzację SMTP w programie EUDORA?
W menu wybieramy Tools –> Options, a następnie klikamy ikonę Sending Mail.

Zaznaczamy Allow authentication, a następnie w polu Secure Sockets when Sending wybieramy Never.
Klikamy OK.

Jak skonfigurować autoryzację SMTP w programie The BAT?

  • W przypadku definiowania nowego konta:
    Należy zaznaczyć My SMTP server requires authentication for sending mail.
  • W przypadku edycji zdefiniowanego konta:
    Wchodzimy w opcję Transport, a następnie wciskamy Authentication
    następnie zaznaczamy Perform SMTP authentication oraz Use „POP before SMTP” authentication.

Jak skonfigurować autoryzację SMTP w programie CALYPSO?
W menu Mailbox wybieramy Accounts –> Propertis i nasze konto

Następnie w polu wyboru Authentication method wybieramy Use POP account

Konfiguracja e-mail, FTP, DNS

Konfiguracja e-mail:

Nazwa Serwera Platforma Standard Platforma Biznes
Serwer SMTP mail.nazwadomeny port 587 smtp.kki-bci.pl port 587
Serwer POP3 mail.nazwadomeny port 110 pop3.kki-bci.pl port 110
Serwer IMAP mail.nazwadomeny port 143 imap.kki-bci.pl port 143

Konfiguracja FTP:

Platforma FTP
Biznes ftp.kki-bci.pl
Standard ftp.nazwadomeny
Windows win1.kkibci.pl

Dane potrzebne do rejestracji domen oraz nazwy serwerów dns:

DNS Platforma Standard Platforma Biznes Platforma Windows
Primary ns.kkibci.pl 81.21.192.130 wdns1.kkibci.pl
Secondary ns2.kkibci.pl 81.21.201.2 wdns2.kkibci.pl

W jaki sposób mogę korzystać z poczty bezpośrednio na serwerze?

W celu skorzystania z poczty poprzez stronę www należy wejść na:

kki.pl > zakładka „poczta” (prawy górny róg strony)

W celu zalogowania należy użyć loginu lub adresu e-mail oraz hasła do skrzynki pocztowej.

W jaki sposób uzyskać szczegóły nagłówka wiadomości e-mail?

Uzyskanie nagłówka wiadomości zależne jest od używanego programu pocztowego.

Outlook Express:

1.Odszukaj wiadomość e-mail.

2.Kliknij wiadomość prawym przyciskiem myszy i wybierz Właściwości.
3.Wybierz zakładkę Szczegóły

Outlook:

1.Odszukaj wiadomość e-mail, a następnie ją otwórz.
2. Kliknij Widok i wybierz zakładkę Opcje

Windows Live Mail:

1.Odszukaj wiadomość e-mail.

2.Kliknij wiadomość prawym przyciskiem myszy i wybierz Właściwości.
3.Wybierz zakładkę Szczegóły

Mozilla Thunderbird:

  1. Odszukaj wiadomość e-mail, a następnie ją otwórz.
  2. Z menu wybierz Widok oraz Źródło wiadomości.

Mail na komputerach Mac

1.Odszukaj wiadomość e-mail

2.Z menu wybierz Widok oraz Wiadomość a następnie Nieprzetworzony kod

Program Roundcube:

1.Odszukaj wiadomość e-mail.
2. Z menu wybierz Więcej oraz Pokaż Źródło

Nazwy serwerów dla poczty przychodzącej/wychodzącej

Platforma biznes:

Serwer POP3: pop3.kki-bci.pl port 110 (lub 995 z SSL)

Serwer IMAP: imap.kki-bci.pl port 143

Serwer SMTP: smtp.kki-bci.pl port 587

Platforma standard:

Serwer POP3: mail.nazwadomeny port 110 (lub 995 z SSL)

Serwer IMAP: mail.nazwadomeny port 143

Serwer SMTP: mail.nazwadomeny port 587

Jaka jest maksymalna wielkość wysyłanego/odbieranego emaila?

Maksymalna wielkość wiadomości wychodzącej i przychodzącej wynosi 100 MB.

Wielkość ta nie podlega zmianie.

Jaki jest limit dla odbiorców przy wysyłaniu emaila?

Jednorazowo można wysłać wiadomość do maksymalnie 100 adresatów.

Wielkość ta nie podlega zmianie.

Zapamiętane hasła w przeglądarce – jak je usunąć?

Mozilla Firefox

  1. Naciśnij przycisk menu  i wybierz Opcje.
  2. Wybierz panel Bezpieczeństwo.
  3. Kliknij Zachowane dane logowania… by otworzyć okno menadżera haseł.
  4. Zostanie otworzony menadżer haseł.
  • Aby wyświetlić zapisane hasła, kliknij Pokaż hasła.
  • Aby usunąć nazwę użytkownika i hasło dla jednej strony, wybierz stronę, dla której chcesz usunąć dane logowania i kliknij Usuń.

Google Chrome

  1. Kliknij menu Chrome   w prawym górnym rogu przeglądarki
  2. Wybierz opcję Ustawienia
  3. Kliknij odnośnik Pokaż ustawienia zaawansowane, który znajduje się u dołu strony
  4. W sekcji Hasła i formularze odznacz opcję Proponuj zapamiętywanie haseł internetowych.

Duża wiadomość nie pobiera się do programu pocztowego, dlaczego?

Niektóre programy pocztowe mają problemy ze ściągnięciem dużych wiadomości. Aby zapobiec tego typu sytuacjom należy zmienić w konfiguracji programu pocztowego wartość parametru „Limity czasu serwera” na największą obsługiwaną przez dany program.

W programie Outlook Express znajdziesz opcję we właściwościach konta e-mail
ścieżka: Narzędzia -> Konta -> Właściwości -> Zaawansowane -> Limity czasu serwera.

Dlaczego nie mogę odbierać ani wysyłać wiadomości email?

Przyczyn może być kilka.

  1. Nieprawidłowo skonfigurowany program obsługujący pocztę – poprawność konfiguracji znajdziesz w pomocy technicznej na naszej stronie www.
  2. Program antywirusowy zablokował możliwość odbierania i wysyłania e-maili z konta. Wówczas należy dokonać zmian w konfiguracji takiego programu.
  3. Wygaśnięcie domeny. Jeżeli po 21 dniach od upłynięcia terminu płatności nie zarejestrujemy wpłaty za domenę wówczas konto zostanie usunięte.
  4. Błąd w adresie e-mail. Wiadomość nie może zostać dostarczona, ponieważ w adresie odbiorcy wkradła się literówka – sprawdź poprawność adresu mailowego, na który wysyłasz wiadomość.

Jeżeli nie można wysłać lub odebrać wiadomości z poziomu programu obsługującego pocztę sprawdź, czy wysyłając pocztę z poziomu strony WWW problem także występuje. Jeśli możemy wysłać pocztę przez webmail’a, to wówczas źródło problemu leży w konfiguracji programu obsługującego pocztę.

Błąd wysyłania i odbierania wiadomości – 0x800C0133

Błąd 800C0133 pojawia się w momencie, kiedy którykolwiek folder (np. skrzynka odbiorcza, elementy wysłane) programu Outlook przekroczy 2 GB. Jest to limit odgórnie nałożony przez Microsoft. Warto również nadmienić, że każdy z wcześniej wspomnianych folderów jest tworzony jako osobny plik z rozszerzeniem .dbx np. skrzynka odbiorcza.dbx. Błąd ten może pojawić się zarówno przy próbie wysłania, jak i odebrania wiadomości. Istnieje jedna metoda na rozwiązanie tego problemu, wystarczy:

  • zamknąć program Outlook Express
  • otworzyć folder w którym zlokalizowane są pliki .dbx (Dane przechowywane są w katalogu: dysk:\Documents and Settings\user\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\Identities\{losowy klucz}\Microsoft\Outlook Express) Należy jednak pamiętać, że część katalogów jest ukryta. W celu ich wyświetlenia należy włączyć opcję wyświetlania ukrytych plików i katalogów.
  • jeżeli jeden z plików ma rozmiar 2 GB to jest duża szansa na to, że program utworzył drugi plik o takiej samej nazwie z dopiskiem (1), np. Skrzynka odbiorcza.dbx oraz Skrzynka odbiorcza (1).dbx
  • w tej sytuacji należy zmienić nazwę pliku Skrzynka odbiorcza.dbx na np. skrzynkaold.dbx, a pliku Skrzynka odbiorcza (1).dbx na Skrzynka odbiorcza.dbx
  • ponownie uruchomić Outlook Express
  • stworzyć folder skrzynkaold, aby mieć dostęp do starych maili

Podczas ponownego uruchomienia programu  pojawią się stare wiadomości. Jeśli jednak czynność się nie powiedzie, należy skorzystać z oprogramowania do odzyskiwania danych z plikow dbx np. DBXpress.

UWAGA!!! Przed rozpoczęciem jakiejkolwiek czynności należy wykonać kopie zapasowe plików.

Dane potrzebne do konfiguracji konta e-mail

W celu zapewnienia poprawnego funkcjonowania konta e-mail należy skonfigurować oprogramowanie w poniższy sposób.

Platforma biznes:

Serwer POP3: pop3.kki-bci.pl port 110 (lub 995 z SSL)

Serwer IMAP: imap.kki-bci.pl port 143

Serwer SMTP: smtp.kki-bci.pl port 587

Login i hasło do konta

Platforma standard:

Serwer POP3: mail.nazwadomeny port 110 (lub 995 z SSL)

Serwer IMAP: mail.nazwadomeny port 143

Serwer SMTP: mail.nazwadomeny port 587

Login i hasło do konta (loginem jest adres mailowy)

Konfiguracja Outlook 2013

Klikamy na pasku menu PLIK –> INFORMACJE –> DODAJ KONTO

outlook1

Wprowadzamy dane wyświetlane odbiorcom wiadomości: imię i nazwisko, adres mailowy oraz hasło do konta.

outlook2

Klikamy „Ręczna konfiguracja lub obsługa dodatkowych typów serwerów” i „Dalej”

outlook3

Następnie wybieramy odpowiednią usługę i klikamy „Dalej”

outlook4

W kolejnym kroku wybieramy typ konta (POP lub IMAP) oraz wprowadzamy nazwy serwerów pocztowych niezbędnych do prawidłowej konfiguracji i wybieramy „Więcej ustawień”.

outlook5

*dla kont zakładanych za pomocą panelu Direct Admin nazwy serwerów pocztowych zawsze są takie same: mail.nazwadomeny (np. mail.kowalski.pl) a loginem jest pełny adres mailowy

Następnie wybieramy zakładkę „Serwer wychodzący” i zaznaczamy „Serwer wychodzący (SMTP) wymaga uwierzytelnienia”

outlook6

Zakładka „Zaawansowane” to głównie indywidualne ustawienia użytkownika.

Proponujemy dla serwera wychodzącego (SMTP) wpisać port 587 i zwiększyć limity czasu serwera.

Po wprowadzenia wszystkich danych klikamy OK, a następnie Dalej.

outlook7

Konto zostało utworzone.

 

Dodatkowe ustawienia do poczty znajdą Państwo na naszej stronie internetowej:

https://kki.pl/centrum-pomocy/konfiguracja-e-mail-ftp-dns/

Konfiguracja Thunderbird

W menu wybieramy Narzędzia –> Konfiguracja kont

thunder1

W operacjach wybieramy „Dodaj konfigurację konta pocztowego”

thunder2

Następnie wpisujemy informacje wyświetlane odbiorcom wiadomości oraz adres mailowy i hasło do konta, a następnie klikamy „Kontynuuj”.

thunder3

Podczas gdy program Thunderbird wyszukuje konfiguracji należy kliknąć na przycisk „Konfiguracja zaawansowana”

thunder4

W kolejnym kroku wybieramy typ konta (POP lub IMAP) oraz wprowadzamy nazwy serwerów pocztowych niezbędnych do prawidłowej konfiguracji. Dla poczty przychodzącej należy wybrać SSL – „Bez szyfrowania” i Uwierzytelnianie „Normalne hasło”(po wybraniu STARTTLS program pocztowy wyświetli komunikat, że nieprawidłowa jest nazwa użytkownika lub hasło)

thunder5

 

W ostatnim kroku pojawia się komunikat z ostrzeżeniem, który należy potwierdzić zaznaczając okienko „Rozumiem ryzyko” i kliknąć „Gotowe”.

thunder6

Konto zostało założone.

Dodatkowe ustawienia do poczty znajdą Państwo na naszej stronie internetowej:

https://kki.pl/centrum-pomocy/konfiguracja-e-mail-ftp-dns/

Konfiguracja Opera

W menu wybieramy poczta i klikamy „Dalej”.

opera1

Następnie wprowadzamy dane konfiguracyjne (imię i nazwisko oraz adres mailowy)

opera2

 

W kolejnym kroku wpisujemy login i hasło do konta mailowego.

opera3

Na samym końcu wprowadzamy nazwy serwerów pocztowych i klikamy „Zakończ”

opera4

Po utworzeniu konta pocztowego klikamy na Opera Mail –> Konta pocztowe w celu dokończenia konfiguracji konta.

opera5

Zaznaczamy utworzone konto i klikamy „Właściwości”

opera6

W zakładce serwery możemy zweryfikować poprawność wprowadzonych danych.

opera7

Konto zostało utworzone prawidłowo.

Dodatkowe ustawienia do poczty znajdą Państwo na naszej stronie internetowej:

https://kki.pl/centrum-pomocy/konfiguracja-e-mail-ftp-dns/

Konfiguracja WindowsLive

Po uruchomieniu programu klikamy DODAJ KONTO

1

W kolejnym kroku wybieramy KONFIGURACJĘ ZAAWANSOWANĄ

2-1

Następnie wybieramy opcję INTERNETOWA POCZTA E-MAIL

3-1

 

W oknie, które się pojawi należy podać podstawowe dane jak adres mailowy, nazwę użytkownika czyli login, hasło do konta.

4

Nazwa konta to nazwa wyświetlana odbiorcom wiadomości.

Następnie należy podać nazwy serwerów pocztowych – dla poczty przychodzącej wpisujemy pop3.kki-bci.pl (typ konta POP3) lub imap.kki-bci.pl (typ konta IMAP), dla poczty wychodzącej należy podać smtp.kki-bci.pl.

Niezbędne jest również zaznaczenie opcji SERWER POCZTY WYCHODZĄCEJ WYMAGA UWIERZYTELNIENIA i UŻYJ TEJ SAMEJ NAZWY UŻYTKOWNIKA I HASŁA DO WYSYŁANIA POCZTY E-MAIL

5

Niezbędne jest również zaznaczenie opcji SERWER POCZTY WYCHODZĄCEJ WYMAGA UWIERZYTELNIENIA i UŻYJ TEJ SAMEJ NAZWY UŻYTKOWNIKA I HASŁA DO WYSYŁANIA POCZTY E-MAIL

Gratulacje – konto zostało pomyślnie skonfigurowane.

6

Zmiana hasła w bazie MYSQL

Wybieramy z menu KONTA opcję: MENADŻER BAZ MYSQL

mysql1

Następnie z wyświetlanej listy wybieramy nazwę bazy, do której chcemy zmienić hasło

mysql2Wybieramy opcję MODIFY PASSWORD

mysql3Wprowadzamy NOWE HASŁO lub możemy WYGENEROWAĆ LOSOWE i zapisać zmiany

mysql4Dane konta oraz nowe hasło zostaną wyświetlone na ekranie.

mysql5

Jak zmienić DNS dla domeny?

Zmianę delegacji domeny należy wykonać po uprzednim zalogowaniu się do panelu obsługi domen swojego Rejestratora i poprzez odpowiednią zakładkę zmienić DNS.Jak tego dokonać? Wystarczy wypełnić formularz znajdujący się tutaj i wysłać go na podany na wniosku numer faksu bądź adres mailowy.

Jak zarejestrować własną domenę?

Aby zarejestrować własną domenę, należy:

1. Wejść na stronę: kki.pl.
2. W polu Sprawdź domenę wpisz nazwę domeny w celu sprawdzenia jej dostępności,
3. Jeśli domena jest dostępna do rejestracji należy przejść wszystkie kroki procesu rejestracji,
4. Zamówienie domeny odbywa się po zalogowaniu do panelu Klienta,
5. Domeny polskie po zamówieniu są rezerwowane na okres 2. tygodni i rejestrowane po wniesieniu opłaty. Pozostałe typy domen są rejestrowane po wniesieniu opłaty i nie ma możliwości dokonania ich rezerwacji.

Co to jest transfer domeny?

Transfer domeny to przeniesienie obsługi domeny, (płatności za domenę, delegacja domeny) od obecnego rejestratora do innej firmy rejestrującej domeny. Transfer domeny odbywa się „w tle”, czyli nie wpływa na jakość działania usług.

Na czym polega zmiana delegacji domeny?

Zmiana delegacji domeny polega na wprowadzeniu zmiany w ustawieniach domeny, we wpisach odpowiadających za wskazanie serwerów DNS, które tę domenę obsługują.

ns.kkibci.pl         81.21.192.130

ns2.kkibci.pl       81.21.201.2

Czy transfer domen jest odpłatny?

Transfer domen polskich jest bezpłatny i nie wpływa na okres ważności domeny.

Transfer domen globalnych i europejskich wiąże się z ich automatycznym odnowieniem na kolejny okres niezależnie od czasu trwania jej dotychczasowego abonamentu. W tej sytuacji najkorzystniej jest transferować domeny globalne pod koniec trwania ich abonamentów.

Po jakim czasie domena zostaje zarejestrowana?

Domena jest rejestrowana po zaksięgowaniu opłaty za domenę. Po przesłaniu dowodu wpłaty lub odnotowaniu wpłaty na koncie bankowym naszej firmy domena zaczyna poprawnie funkcjonować w ciągu 24h w dni robocze i 48h w pozostałe dni.

Po jakim czasie od wygaśnięcia, domena powraca do puli domen wolnych?

Po wygaśnięciu domena polska wraca do puli wolnych domen po 30 dniach. Domeny globalne i europejskie dopiero po około 2 miesiącach.

Dokładny status domeny polskiej można monitorować na stronie głównego rejestratora czyli NASK:

https://www.dns.pl/

Status domen europejskich można monitorować na stronie Eurid:

http://www.eurid.eu/

W jaki sposób można zmienić delegację domeny zarejestrowanej za pośrednictwem Grupy KKI-BCI?

W celu zmiany delegacji domeny należy się zalogować do panelu klienta pod adresem:

domeny.kki-bci.pl

Po zalogowaniu do panelu klienta z bocznego menu należy wybrać opcję Moje domeny.

1

Następnie z listy domen należy odszukać domenę, dla której ma zostać zmieniona delegacja oraz kliknąć przycisk „Zmień DNS”.

2

Po wybraniu opcji „Zmień DNS” należy podać dwie nazwy serwerów, na które ma zostać przekierowana domena, a następnie należy wybrać przycisk „Zmień”

3

Jakie są nazwy serwerów DNS Grupy KKI-BCI?

Nazwy serwerów DNS to:

ns.kkibci.pl         81.21.192.130

ns2.kkibci.pl       81.21.201.2

Na czym polega rezerwacja domeny?

Wypełniając formularz rejestracji domen z rozszerzeniem „.pl”, dokonujesz jej rezerwacji na okres 14 dni. W tym czasie masz pewność, że nikt inny nie złoży wniosku na rejestrację tej samej domeny. Podczas rezerwacji domena nie jest aktywna. Dopiero po zaksięgowaniu płatności domena będzie aktywna – będzie się wyświetlać strona WWW działać poczta.

Dla domen globalnych (np. *.com oraz *.org) oraz domen europejskich (*.eu) rezerwacja nazwy domeny nie istnieje.

Na czym polega usługa ochrona prywatności domeny dla domen globalnych?

W chwili rejestracji domeny globalnej (np.: .com, .net, .biz, .info), dane abonenta rejestrowanej domeny zostają uwidocznione w bazie WHOIS. Oznacza to, że każdy może sprawdzić imię i nazwisko lub nazwę firmy właściciela domeny, adres siedziby, numer telefonu czy adres e-mail.

Usługa Ochrona prywatności domeny pozwala użytkownikom domen globalnych na ukrycie swoich danych jednocześnie pozostając Abonentem danej domeny. Usługa ochrony prywatności domeny zabezpiecza przed odczytaniem danych abonenta przez osoby niepowołane, dzięki czemu możesz uniknąć wysyłki SPAMU lub innych ofert na Twój adres mailowy widoczny w WHOIS.

Ochrona prywatności domeny działa dla domen zarówno zarejestrowanych na osoby fizyczne jak i firmy.

Dla domen globalnych (np. *.com oraz *.org) oraz domen europejskich (*.eu) rezerwacja nazwy domeny nie istnieje.

Jakie domeny mogą być zabezpieczone ochroną prywatności domeny?

Ochrona prywatności domeny jest możliwa do uruchomienia podczas zakupu nowych domen. Obejmuje ona ochronę domen z rozszerzeniami, m.in.: .com, .net, .org, .info, .biz.

Usługa aktywna jest także dla nowych domen globalnych (nTLD) jak: .bike, .city, .club, .company, .computer, .cool, .dance, .email, .events, .expert, .gallery, .gifts, .guru, .holiday, .house, .land, .link, .market, .marketing, .moda, .network, .ninja, .photos, .pizza, .pub, .sexy, .software, .solutions, .support, .systems, .technology, .tips, .today, .tools, .xyz, .zone.

Zagrożenia wynikające z dostępności danych w bazie WHOIS

Dane abonenta domeny globalnej udostępniane są publicznie i mogą być wyświetlone przez każdego użytkownika Internetu.
Baza WHOIS stanowi źródło danych osobowych, które mogą być wykorzystane np. przez firmy zajmujące się wysyłką informacji handlowych typu SPAM lub do wysyłki ofert na odnowienie domeny łudząco podobnych do prawdziwej informacji.

Coraz częstszym zjawiskiem jest tworzenie baz danych osobowych na podstawie danych widocznych w bazie WHOIS. Dzięki usłudze ochrony prywatności domeny, możesz zabezpieczyć się przed tego typu działaniami.

Czym jest baza WHOIS?

Baza WHOIS to powszechny, ogólnodostępny zbiór informacji o domenach internetowych oraz ich abonentach. Zawarte w nich informacje obejmują dane abonenta, informacje dot. pierwszej rejestracji oraz daty wygaśnięcia domeny, adresu IP lub serwerów DNS na które domena kieruje, a także informacje o statusie domeny, np. zablokowana, opłacona, wygasająca itp.

W przypadku domen .pl, baza WHOIS dostępna jest pod adresem www.dns.pl.

W przypadku nazw adresowych, zarejestrowanych w domenie .pl, zgodnie z prawem oraz regulacjami NASK dot. rejestracji domen .pl, w przypadku gdy właścicielem domeny jest os. fizyczna, może ona wskazać, czy dane abonenta mają być widoczne w bazie WHOIS. Jeśli właścicielem jest firma, dane abonenta zawsze są dostępne w bazie WHOIS (firmy nie mają możliwości ich ukrycia).

W przypadku domen globalnych baza WHOIS dostępna jest pod adresem www.whois.com.

W przypadku domen globalnych (np. z rozszerzeniem .com, .net, .info itp.), dane w bazie WHOIS są ogólnodostępne zawsze, niezależnie od tego czy domena była rejestrowana na firmę czy os. fizyczną. Ukrycie danych w bazie WHOIS za pomocą ochrony prywatności domeny jest usługą dodatkową płatną realizowaną dla domen globalnych przez Grupę KKI-BCI.

Czy można przedłużyć domenę, której okres ważności właśnie się zakończył?

Jeśli chcesz przedłużyć ważność domeny, dla której termin płatności się skończył, to nadal możesz aktywować domenę. Podczas przedłużania takiej domeny wymagane jest uiszczenie dodatkowej opłaty, która pobierana jest przez rejestr (np. NASK). Pamiętaj więc, aby przedłużać domeny zgodnie z ustalonym terminem płatności, aby uniknąć uiszczenia dodatkowej opłaty.

Dopóki domena nie powróci do puli nazw wolnych, będziesz mógł przedłużyć domenę za dodatkową opłatą.

Kwota opłaty dodatkowej różni się w zależności od końcówki domeny.

Rodzaj (końcówka) domeny: Kwota opłaty dodatkowej (netto):
*.pl 15 zł
Domeny globalne (np. *.com, *.net) 399 zł
*.eu 149 zł

Zanim Twoja domena ponownie będzie widoczna w Internecie może upłynąć do 24 godzin – jest to czas potrzebny na odświeżenie na serwerach DNS informacji na temat aktywacji Twojej domeny.

Do kiedy mogę opłacić domenę, której abonament się już skończył?

Termin, w którym możesz przedłużyć domenę z zakończonym okresem ważności różni się w zależności od końcówki domeny.

Domeny z końcówką *.pl możesz przedłużyć do 30 dnia po jej zakończonej ważności. Natomiast reaktywacja domen globalnych takich jak *.com, *.net, *.info możliwa jest do 70 dnia po zakończeniu ich ważności.

W przypadku domen zagranicznych (ccTLD), już po 1 dniu od zakończenia ich ważności, wymagane jest uiszczenie opłaty dodatkowej.

Potwierdzanie danych kontaktowych przy domenach globalnych (ClientHold)

Od 1 stycznia 2014 roku dysponent domeny globalnej (np. .com, .net, .biz., .info lub .org) zobowiązany jest do potwierdzenia kontaktowego adresu e-mail po wykonaniu określonych operacji na domenie. Wiadomość z prośbą o potwierdzenie adresu e-mail wysyłana jest do abonenta w przypadku:

  • rejestracji nowej domeny globalnej,
  • transferu domeny globalnej do innego operatora,
  • zmiany danych abonenta (np. adres e-mail podczas wykonywanej cesji domeny).

Weryfikacyjna wiadomość e-mail wysyłana jest w przypadku każdej domeny globalnej (np. .com, .net, .org, .biz, .info) na adres e-mail reprezentanta podany podczas rejestracji domeny.

Aby potwierdzić adres e-mail, należy kliknąć link, który znajduje się w treści otrzymanej wiadomości e-mail. Wiadomości weryfikacyjne wysyłane są w dniu dokonania operacji, następnie jest ona ponawiana 5 dnia, 10 dnia oraz 13 dnia po wykonaniu operacji. Wystarczające jest potwierdzenie jednej wiadomości. Po potwierdzeniu jednej wiadomości weryfikacyjnej, kolejne wiadomości nie będą już ponawiane.

Potwierdzenie danych możesz wykonać w ciągu 15 dni od czasu dokonania operacji, wyłącznie za pomocą linku znajdującego się wiadomości wysyłanej na adres e-mail dysponenta domeny.

W przypadku cesji (zmiana abonenta domeny), potwierdzająca wiadomość e-mail wysyłana jest na adres e-mail nowego abonenta domeny.

Jeśli adres e-mail nie zostanie potwierdzony przez dysponenta w terminie 15 dni, domena zostanie zablokowana (nie usunięta). Status domeny zostanie ustawiony na ClientHold. Funkcjonowanie domeny zostanie przywrócone, jak tylko dysponent potwierdzi dane poprzez kliknięcie linku przesłanego w wiadomości e-mail.

Co to jest cesja domeny?

Cesja to zmiana Abonenta domeny, czyli osoby lub firmy upoważnionej do zarządzania daną domeną. Jest nią również zmiana niektórych danych Abonenta domeny globalnej. Cesję można wykonać elektronicznie lub pisemnie.

Domeny z polskimi znakami

Od niedawna możliwa jest rejestracja domen z polskimi znakami diakrytycznymi w nazwie (np. ą, ć, ę, ł, ń, ó, ś, ż, ź). Można rejestrować domeny np. „żółty.pl” czy „miś.pl”.

Rejestracja domeny IDN nie oznacza równoczesnego zajęcia równoległej nazwy składającej się tylko z łacińskich liter np. „żółty.pl” oraz „zolty.pl” – są to dwie różne, niezależne domeny.

Jak funkcjonują domeny z narodowymi znakami diakrytycznymi?

Każda domena IDN np. „żółć.pl” ma dwie postaci nazwy, tzw.:

  • zewnętrzną – ze znakami diakrytycznymi np. „żółć.pl” (taką nazwę wpisujesz w przeglądarce),
  • wewnętrzną – techniczną, rozpoczynającą się znakami „xn--” np. „xn--kda4b0koi.pl”.

Kiedy rejestrujesz domenę IDN np. „żółć.pl” to zgadzasz się na użytkowanie domeny w postaci technicznej, czyli „xn--kda4b0koi.pl” (standard Punycode). W przeglądarce internetowej wpiszesz adres „żółć.pl”, a przeglądarka przekonwertuje go do postaci technicznej, aby strona WWW mogła zostać wyświetlona (Ty jako Użytkownik tego nie będziesz widział).

  • nie ograniczaj się do rejestracji wyłącznie domeny ze znakami polskimi, zarezerwuj równocześnie odpowiednik tej nazwy bez polskich znaków,
  • jeśli posiadasz dwie domeny (jedną z polskimi znakami, drugą bez polskich znaków) to we wszelkich materiałach podawaj adresy dwóch Twoich domen,
  • jeśli posiadasz dwie domeny (jedną z polskimi znakami, drugą bez polskich znaków) to publikuj adres e-mail tylko w formie tradycyjnej, bez polskich znaków (aby uniknąć problemów z obsługą domeny z polskimi znakami w programach pocztowych),

Blokada administracyjna

Blokady administracyjne są stosowane przez administratorów kki.pl, którzy po uprzedniej analizie działania konta, wykryją obecność na serwerze FTP nieautoryzowanych skryptów, np.:

  • strony WWW o charakterze erotycznym,
  • skrypty realizujące wysyłkę wiadomości spamowych,
  • strony WWW łudząco podobne do stron instytucji, np. banki – tzw. phishing,
  • witryny rozpowszechniające oprogramowanie w sposób nielegalny, np. warez,
  • oraz inne formy działalności, które są zakazane w regulaminie kki.pl

Blokada administracyjna konta powoduje:

  • brak możliwości wywołania strony WWW, w której zostały wykryte złośliwe skrypty.
  • i/lub administracyjną zmianę hasła do skrzynki e-mail, z której realizowana jest wysyłka spamu.

Przyczyną pojawienia się skryptów wysyłających spam jest najprawdopodobniej nieaktualna wersja oprogramowania CMS (np. Joomla! lub WordPress), z którego korzystasz na swoim serwerze. Ze względu na globalną dostępność kodu, aplikacje te są szczególnie podatne na włamania. Częstym przypadkiem infekcji strony WWW są błędy w tych skryptach lub komponentach.

Dlatego też ich autorzy publikują poprawki do tego typu gotowych rozwiązań, które eliminują możliwość powtórzenia się takich sytuacji. Warto zatem pamiętać o cyklicznych aktualizacjach oprogramowania w przyszłości. Sugerujemy również być na bieżąco z informacjami dostępnymi na forach internetowych, które poświęcone są wybranemu oprogramowaniu.

WAŻNE! Wysyłka spamu z Twojego konta może skutkować zablokowaniem jego adresu przez zewnętrznych operatorów (poprzez umieszczenie go na globalnych lub lokalnych listach RBL. W wyniku tej operacji, dostarczenie Twoich wiadomości e-mail do niektórych odbiorców okazać się może niemożliwe!

Aby zmniejszyć ryzyko wystąpienia opisywanej sytuacji oraz zmniejszyć obciążenie serwera pocztowego, administratorzy kki.pl blokują wykonywanie skryptów, blokując przy tym odpowiedni katalog na Twoim serwerze FTP. Natomiast komunikat o blokadzie oraz ewentualnie lista plików powodujących nieautoryzowaną wysyłkę lub inne nieporządane działania, wysyłana jest na kontaktowy adres e-mail reprezentanta.

Co mogę zrobić po zablokowaniu konta?

W przypadku administracyjnej blokady konta, prosimy o wykonanie audytu bezpieczeństwa skryptów znajdujących się na zablokowanej usłudze (usunięcie luk bezpieczeństwa i/lub aktualizacje do najnowszych wersji).

W przypadku braku możliwości zlokalizowania luk w aplikacji, najlepszym rozwiązaniem może okazać się usunięcie tej aplikacji i ponowne jej zainstalowanie w najnowszej dostępnej wersji.

Czy mogę samodzielnie odblokować swoją stronę WWW?

Dostęp do strony WWW został zablokowany poprzez plik .htaccess, w którym został umieszczony odpowiedni wpis, powodujący zablokowanie dostępu do zasobów. Możesz samodzielnie odblokować dostęp do strony WWW, w tym celu usuń w pliku .htaccess poniższy wpis:

„access deny from all” lub postaw znak # przed tą linią.
Pamiętaj, aby odblokować zasoby Twojego serwera po usunięciu przyczyny niedogodności. W przeciwnym wypadku może zostać nałożona kolejna blokada, która już nie pozwoli na samodzielne odblokowanie usługi.

Jak zabezpieczyć swój komputer przed złośliwym oprogramowaniem?

Istnieje ryzyko, że złośliwe skrypty zostały umieszczone przez osobę trzecią na Twoim serwerze. Nieautoryzowany dostęp mógł zostać zainicjowany po uprzednim przechwyceniu hasła, które zapisane zostało w konfiguracji programu obsługującego połączenie FTP (przechwycenie hasła mogło zostać zrealizowane np. przez szkodliwe oprogramowanie (tzw. wirusy) na Twoim komputerze lokalnym).

Hasła w programach FTP są często zapisane w plikach konfiguracyjnych otwartym tekstem wraz z loginem/nazwą użytkownika (nie są to dane zaszyfrowane). Ułatwia to przechwycenie danych przez osoby trzecie, np. za pomocą wspomnianego szkodliwego oprogramowania.

Proponujemy zatem:

  • nie zapisywać haseł dostępu na trwałe w konfiguracji programów FTP,
  • częstą zmianę haseł dostępu do serwera FTP,
  • zabezpieczenie swojego komputera lokalnego, na którym pracujesz.
WAŻNE! W ramach oferty kki.pl możesz skorzystać z usługi pomoc.kki.pl, czyli rozwiązania dla klientów, którzy chcą zabezpieczyć swoją stronę WWW przed atakami hakerów, jak i również „wyleczyć” ją, kiedy ta zostanie już zainfekowana złośliwym oprogramowaniem. Usługa pomoc.kki.pl działa bezpośrednio na serwerze, na którym znajduje się strona WWW. Możesz także zakupić oprogramowanie antywirusowe firmy Kaspersky, które gwarantuje kompleksową ochronę antywirusową oraz bezpieczeństwo w Internecie. W tym celu skontaktuj się z nami: biuro@kki-bci.pl

Darmowa Migracja

1. Warunki darmowej migracji

Sprawdź nas za darmo

Załóż nowe konto w kki.pl i testuj darmowo przez 14 dni.

Ustalmy czego potrzebujesz

Przekaż nam informacje o wielkości przestrzeni do zmigrowania

Daj nam znać

Zgłoś chęć migracji max. 7 dni przed wygaśnięciem abonamentu
u obecnego usługodawcy

Za darmo przeniesiemy 5 skrzynek e-mail i 1 stronę www. Masz więcej danych? Nie martw się. Skontaktuj się z naszym biurem a wycenimy tylko nadwyżkę.

2. Proces przenoszenia usług

Wybór pakietu i założenie serwera.

Masz problem z doborem odpowiedniego pakietu? Nasze biuro pomoże dostosować pakiet do Twoich potrzeb.

Przekazanie danych do migracji.

Przekaż nam dane potrzebne do zmigrowania Twoich usług. Potrzebna nam będzie lista kont e-mail oraz stron www. Najprościej jeśli przekażesz nam dane dostępowe do starego hostingu oraz rejestracji domen. Jeśli Twoje strony wymagają niestandardowej konfiguracji poinformuj nas o tym.

Analiza i propozycja terminu migracji

Analizę wykonujemy najczęściej w ciągu 1 dnia roboczego. Termin migracji ustalany jest zawsze indywidualnie.

Migrowanie usług

W większości czas potrzebny na pełne zmigrowanie usług wynosi kilka godzin. Uzależniony jest jednak od szybkości starego serwera hostingowego jak również od wielkości serwisów. Ponieważ jest to skomplikowany proces i zdarzają się nieprzewidziane sytuacje, w dzień migracji prosimy o stały kontakt z osobą odpowiedzialną ze strony użytkownika. Sam proces przenoszenia usług składa się z dwóch części: migracji poczty oraz serwisów www. Przenoszenie skrzynek nie wiąże się z zawieszeniem korzystania z poczty e-mail. Poczta, która zostanie do Państwa dostarczona w czasie przenoszenia zostanie zsynchronizowana po zakończeniu migracji.

Migracja serwisów www

Na czas przenosin prosimy o zablokowanie wykonywania wszelkich zmian na www i składania zamówień. Po zakończeniu migracji ZAWSZE prosimy o przetestowanie przeniesionych usług. Pozwala to na sprawdzenie i dosynchronizowanie elementów, o których mogłeś zapomnieć nam powiedzieć.

Zmiana serwerów DNS

Po Twojej weryfikacji zmieniamy serwery DNS dla przeniesionych domen.

Ważne! Propagacja DNS może wynieść nawet 36 godzin w zależności od operatora, najczęściej jednak już po 24 godzinach strona widoczna jest na serwerach kki.pl.

Ruch po Twojej stronie.

Obowiązkowa zmiana haseł dostępowych. Po zakończonej migracji i zsychronizowaniu danych obowiązkowo musisz zmienić hasło do serwera. Pamiętaj, że nigdy nikt z naszej strony nie poprosi Cię o podanie hasła do skrzynek e-mail i serwera hostingowego.

Zdecydowany lub masz jeszcze jakieś pytania?

Napisz do nas, a postaramy się rozwiać Twoje wątpliwości

Strony www

Jaka wersja php jest dostępna na serwerach kki-bci.pl?

Php jest dostępne w wersji 5.2.x, 5.3.x, 5.4.x , 5.5.x, 5.6.x oraz 7.0.

Co jest potrzebne do założenia własnej strony WWW?

Aby założyć własną stronę WWW, która będzie się ukazywała w Internecie pod indywidualną nazwą potrzebne będzie: miejsce na serwerze czyli serwer wirtualny oraz własna nazwa czyli domena.

Czy liczba stron obsługiwanych przez serwer wpływa na cenę serwera?

Liczba stron obsługiwanych przez serwer ma wpływ na cenę pakietu hostingowego. W najmniejszych pakietach linii EKONOMIC (Basic i Small) obsługiwana jest tylko 1 domena. Są to pakiety „na start”, czyli gdy rozpoczynasz działalność i rozbudowany pakiet nie jest wymagany.

Specyfikację dla poszczególnych pakietów można znaleźć pod tym adresem:

kki.pl/specyfikacje

Certyfikaty

Jak prawidłowo zdefiniować domenę dla certyfikatu SSL?

Certyfikat SSL jest zawsze wystawiany dla jednej domeny. Przy czym należy rozróżnić iż w przypadku certyfikatów SSL domena z prefixem www i domena bez prefixu www są traktowane jako dwie inne nazwy domen, tak więc wykupiony certyfikat będzie funkcjonował tylko dla jednej z tych nazw.

Wyjątkiem są certyfikaty RapidSSL. W tym przypadku jeśli domena jest pierwszego stopnia i wykupiony certyfikat będzie dla domeny z prefixem www to ten certyfikat będzie funkcjonował dla wersji z www oraz bez www, czyli będzie funkcjonował dla www.domena.com i domena.com. Podsumowując certyfikat RapidSSL wykupiony dla www.domena.com będzie działał dla:

  • www.domena.com
  • domena.com

Jednak jeśli domena jest już drugiego stopnia czyli na przykład domena.com.pl to wykupiony certyfikat będzie działał tylko dla jednej wersji domeny, czyli albo z prefixem www albo bez prefixu www, co należy określić podczas składania zamówienia.

Jak zainstalować certyfikat SSL?

W celu zainstalowania certyfikatu SSL dla strony www znajdującej się na jednym z naszych serwerów wirtualnych należy się zalogować do panelu administracyjnego serwera wirtualnego. Należy pamiętać iż strona dla której jest instalowany certyfikat SSL musi posiadać ustawiony współdzielony adres IP z obsługą SSL lub też posiadać ustawiony dedykowany adres IP.

Certyfikat SSL, certyfikat pośredni oraz klucz prywatny uzyskają Państwo od firmy w której certyfikat został zakupiony.

Jak zainstalować gotowy certyfikat w panelu Direct Admin?

Instalacja gotowego certyfikatu SSL:

Jeżeli posiadamy już wcześniej wygenerowany certyfikat SSL to wystarczy z poziomu użytkownika danej domeny przejść do sekcji „Opcje Zaawansowane” i wybrać opcję „Certyfikaty SSL”.

Zaznaczamy trzecią opcję „Wklej wstępnie wygenerowany certyfikat i klucz”, a następnie wklejamy przesłany przez nas certyfikat i klucz w formacie:

—–BEGIN PRIVATE KEY—–
TU NALEŻY UMIEŚCIĆ KLUCZ PRYWATNY DLA POSIADANEGO CERTYFIKATU
—–END PRIVATE KEY—–

—–BEGIN CERTIFICATE—–
TU NALEŻY UMIEŚCIĆ WŁAŚCIWY CERTYFIKAT SSL
—–END CERTIFICATE—–

Na koniec klikamy przycisk „Zapisz”. Kolejnym krokiem jest dodanie tzw. CA Root Certificate i tu klikamy tutaj na samym dole na opcję „kliknij żeby wkleić CA Root Certificate”.

W nowo otworzonym oknie wklejamy nasz certyfikat wystawcy na samym dole bez usuwania istniejących wpisów w formie i klikamy „Zapisz”:

Specyfikację dla poszczególnych pakietów można znaleźć pod tym adresem:

https://kki.pl/specyfikacje/

Czy istnieje możliwość instalowania wielu certyfikatów SSL na serwerze?

Tak, taka możliwość istnieje dzięki opcji SNI. Opcja ta pozwala na instalację wielu certyfikatów SSL na pojedynczym adresie IP. Więcej informacji na temat SNI przeczytasz w kolejnej zakładce.

Co to jest SNI ?

SNI (Server Name Indication)  to technologia pozwalająca na instalację wielu certyfikatów SSL na pojedynczym adresie IP. Oznacza to iż do instalacji certyfikatu SSL nie trzeba używać indywidualnych adresów IP, lecz skorzystać z adresu IP serwera www.

Jeśli w jakimś celu jest już używany indywidualny adres IP dla strony, to można oczywiście na nim instalować kolejne certyfikaty SSL.