facebook
Grupa KKI-BCI

Centrum Pomocy

Zanim zadzwonisz do Biura Obsługi Klienta sprawdź czy odpowiedź na Twoje pytanie nie znajduje się poniżej. Jeżeli jej tam nie ma, zadzwoń do nas, pomożemy Ci z przyjemnością.

Strony www

Jaka wersja php jest dostępna na serwerach kki-bci.pl?

PHP jest dostępne w wersji 5.6.x, 7.0, 7.1, 7.3 oraz 7.4

Starsze, niewspierane wersje PHP są sukcesywnie wycofywane z naszych serwerów.

Prosimy o aktualizacje do najnowszych wersji.

Co jest potrzebne do założenia własnej strony WWW?

Aby założyć własną stronę WWW, która będzie się ukazywała w Internecie pod indywidualną nazwą potrzebne będzie: miejsce na serwerze czyli hosting oraz własna nazwa czyli domena.

Czy liczba stron obsługiwanych przez serwer wpływa na cenę serwera?

Liczba stron obsługiwanych przez serwer ma wpływ na cenę pakietu hostingowego. W najmniejszym pakiecie linii EKONOMIC w pakiecie BASIC obsługiwana jest tylko 1 domena. Jest to pakiet „na start”, czyli gdy rozpoczynasz działalność i rozbudowany pakiet nie jest wymagany.

Specyfikację dla poszczególnych pakietów można znaleźć pod tym adresem:

kki.pl/specyfikacje

PANEL DIRECT ADMIN - CO TO JEST?

Direct Admin jest panelem ułatwiającym zarządzanie serwerem – z jego poziomu łatwo można wykonać czynności wymagające w innych przypadkach znajomości obsługi systemu w trybie tekstowym – takie jak osobny backup, zarządzanie domenami, tworzenie i zarządzanie bazami danych oraz tworzeniem kont hostingowych i pocztowych w obrębie serwera.

Direct Admin jest jednym z najprostszych w obsłudze spośród paneli tego typu – polecany szczególnie dla początkujących użytkowników.

W JAKI SPOSÓB ZALOGOWAĆ SIĘ DO PANELU DIRECT ADMIN?

Jeśli chcesz zalogować się do panelu Direct Admin wpisz w polu przeglądarki internetowej panel.nazwadomeny, np. panel.kkitest.pl.

 

Automatycznie zostaniesz przekierowany na serwer, na którym znajdują się Twoje usługi.

W kolejnym kroku wystarczy wpisać login oraz hasło i możesz w całości zarządzać swoim hostingiem.

JAK ZMIENIĆ HASŁO DO PANELU ADMINISTRACYJNEGO DIRECT ADMIN?

Aby ustawić nowe hasło do panelu administracyjnego należy zalogować się do panelu używając dotychczasowego hasła i kliknąć kłódkę z napisem „Hasło”

W pierwszym kroku należy wpisać aktualne hasło, później nowe, które należy powtórzyć i kliknąć „wyślij”.

JAK DODAĆ DOMENĘ DO SERWERA?

W celu dodania domeny do serwera należy zalogować się do swojego konta poprzez panel.nazwadomeny.

Klikamy „konfiguracja domen” lub „administracja domenami” jeśli w panelu podpięte jest więcej niż 1 domena.

Następnie należy kliknąć „Dodaj następną domenę”

W polu Domena wpisujemy nazwę domeny, którą chcemy dodać:

I gotowe! Domena została dodana.

JAK ZAŁOŻYĆ NOWE KONTO FTP W PANELU DIRECT ADMIN?

W celu założenia nowego konta FTP należy zalogować się do panelu administracyjnego i przejść do sekcji „Zarządzanie kontami FTP”

 

Następnie klikamy „Utwórz konto FTP”.

Wypełnij tabelkę jak poniżej.

  1. Wpisz nazwę użytkownika.
  2. Wymyśl hasło samodzielnie, lub skorzystaj z przycisku „Losowe” ;
    HASŁO ZAPAMIĘTAJ LUB SKOPIUJ W BEZPIECZNE MIEJSCE
  3. Zdecyduj do jakich zasobów użytkownik może mieć dostęp; kliknij w odpowiednią kropkę

Domena: dostęp do public_html, private_html, maildir, domains, oraz do folderu backup

FTP: dostęp do public_ftp

Użytkownik: dostęp tylko do public_html/nazwauzytkownika/

Dowolny: dostęp do wybranego katalogu (katalog musi być wcześniej założony)

Na końcu kliknij „Utwórz”

Brawo! Konto FTP zostało założone.

JAK ZAŁOŻYĆ BAZĘ DANYCH W PANELU DIRECT ADMIN?

W celu założenia nowej bazy danych należy zalogować się do panelu administracyjnego i przejść do sekcji „Zarządzanie MySQL”

Następnie klikamy „Utwórz nową bazę danych”.

Pamiętaj! Nie będziesz mógł zalogować się do phpMyAdmin dopóki nie założysz bazy danych.

 

Wpisz dane do logowania:

  1. Wpisz nazwę użytkownika.
  2. Wymyśl hasło samodzielnie, lub skorzystaj z przycisku „Losowe” ;
    HASŁO ZAPAMIĘTAJ LUB SKOPIUJ W BEZPIECZNE MIEJSCE

Na końcu kliknij „Utwórz”

Brawo! Baza danych została założona.

W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ HASŁO DO BAZY DANYCH?

W celu zmiany hasła do bazy danych należy zalogować się do panelu administracyjnego i przejść do sekcji „Zarządzanie MySQL”

Następnie wybieramy bazę danych, do której chcemy zmienić hasło.

 

W kolejnym kroku klikamy na „zmień hasło”.

 

Wprowadź nowe hasło lub wygeneruj je za pomocą przycisku „Losowe” i kliknij „zapisz”

 

Brawo! Hasło do bazy zostało zmienione.

W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ HASŁO DO KONTA FTP?

W celu zmiany hasła do konta FTP należy zalogować się do panelu administracyjnego i przejść do sekcji „Zarządzanie kontami FTP”

Następnie wybieramy konto FTP, do którego chcemy zmienić hasło i klikamy „Zmień”.

 

Nadajemy nowe hasło lub generujemy je poprzez przycisk „Losowe” i klikamy „Modyfikuj”

Brawo! Hasło do konta FTP zostało zmienione.

W JAKI SPOSÓB ZAŁOŻYĆ KONTO MAILOWE W PANELU DIRECT ADMIN?

W celu założenia konta mailowego należy zalogować się do panelu administracyjnego i przejść do sekcji „Zarządzanie kontami e-mail”, a następnie „Konta pocztowe” i „Utwórz konto pocztowe”.

W kolejnym kroku należy wpisać nazwę użytkownika i hasło. Hasło można wprowadzić samodzielnie lub skorzystać z generatora haseł używając przycisku „Losowe”.

Na samym końcu kliknij „Utwórz”

Brawo! Konto mailowe zostało założone.

W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ HASŁO DO KONTA MAILOWEGO W PANELU DIRECT ADMIN?

Aby zmienić hasło do konta mailowego należy zalogować się do panelu administracyjnego i przejść do sekcji „Zarządzanie kontami e-mail”, a następnie „Konta pocztowe”.

Wybieramy z listy konto mailowe, dla którego chcemy wprowadzić zmiany i klikamy „Zmień”.

 

Hasło można wprowadzić samodzielnie lub skorzystać z generatora haseł używając przycisku „Losowe”.

Na końcu klikamy „Modyfikuj”

Brawo! Hasło do konta zostało zmienione.

W JAKI SPOSÓB USTAWIĆ PRZEKIEROWANIE NA INNY ADRES MAILOWY?

Jeśli chcesz ustawić przekierowanie na inny adres mailowy to w tym celu należy zalogować się do panelu administracyjnego i przejść do sekcji „Zarządzanie kontami e-mail”, a następnie „Przekierowania (aliasy)”.

W nowym oknie w polu „Nazwa przekierowania” wpisujemy adres mailowy, z którego będą przekazywane wiadomości oraz w polu „Docelowy adres e-mail” wpisujemy adres mailowy, na który wiadomość ma zostać przekazana i klikamy „Utwórz”.

Brawo! Przekierowanie zostało wykonane.

W JAKI SPOSÓB USTAWIĆ POWIADOMIENIE O NIEOBECNOŚCI ?

Jeśli chcesz ustawić powiadomienie o nieobecności na czas urlopu to w tym celu należy zalogować się do panelu administracyjnego i przejść do sekcji „Zarządzanie kontami e-mail”, a następnie „Wiadomości urlopowe”.

 

W nowym oknie w polu „Konta” wybieramy adres mailowy, którego dotyczy wiadomość urlopowa, w polu „Wiadomość” wpisujemy treść wiadomości oraz określamy zakres czasu kiedy wiadomość ma się pojawiać i  klikamy „Utwórz”.

Oznaczenia pór dnia:
rano: 6-12
popołudniu: 12-18
wieczorem: 18-24

Brawo! Autoresponder został wykonany.

BLOKADA ADMINISTRACYJNA

Blokady administracyjne są stosowane przez administratorów kki.pl, którzy po uprzedniej analizie działania konta, wykryją obecność na serwerze FTP nieautoryzowanych skryptów, np.:

  • strony WWW o charakterze erotycznym,
  • skrypty realizujące wysyłkę wiadomości spamowych,
  • strony WWW łudząco podobne do stron instytucji, np. banki – tzw. phishing,
  • witryny rozpowszechniające oprogramowanie w sposób nielegalny, np. warez,
  • oraz inne formy działalności, które są zakazane w regulaminie kki.pl

Blokada administracyjna konta powoduje:

  • brak możliwości wywołania strony WWW, w której zostały wykryte złośliwe skrypty.
  • i/lub administracyjną zmianę hasła do skrzynki e-mail, z której realizowana jest wysyłka spamu.

Przyczyną pojawienia się skryptów wysyłających spam jest najprawdopodobniej nieaktualna wersja oprogramowania CMS (np. Joomla! lub WordPress), z którego korzystasz na swoim serwerze. Ze względu na globalną dostępność kodu, aplikacje te są szczególnie podatne na włamania. Częstym przypadkiem infekcji strony WWW są błędy w tych skryptach lub komponentach.

Dlatego też ich autorzy publikują poprawki do tego typu gotowych rozwiązań, które eliminują możliwość powtórzenia się takich sytuacji. Warto zatem pamiętać o cyklicznych aktualizacjach oprogramowania w przyszłości. Sugerujemy również być na bieżąco z informacjami dostępnymi na forach internetowych, które poświęcone są wybranemu oprogramowaniu.

WAŻNE! Wysyłka spamu z Twojego konta może skutkować zablokowaniem jego adresu przez zewnętrznych operatorów (poprzez umieszczenie go na globalnych lub lokalnych listach RBL. W wyniku tej operacji, dostarczenie Twoich wiadomości e-mail do niektórych odbiorców okazać się może niemożliwe!

Aby zmniejszyć ryzyko wystąpienia opisywanej sytuacji oraz zmniejszyć obciążenie serwera pocztowego, administratorzy kki.pl blokują wykonywanie skryptów, blokując przy tym odpowiedni katalog na Twoim serwerze FTP. Natomiast komunikat o blokadzie oraz ewentualnie lista plików powodujących nieautoryzowaną wysyłkę lub inne niepożądane działania, wysyłana jest na kontaktowy adres e-mail reprezentanta.

Co mogę zrobić po zablokowaniu konta?

W przypadku administracyjnej blokady konta, prosimy o wykonanie audytu bezpieczeństwa skryptów znajdujących się na zablokowanej usłudze (usunięcie luk bezpieczeństwa i/lub aktualizacje do najnowszych wersji).

W przypadku braku możliwości zlokalizowania luk w aplikacji, najlepszym rozwiązaniem może okazać się usunięcie tej aplikacji i ponowne jej zainstalowanie w najnowszej dostępnej wersji.

Czy mogę samodzielnie odblokować swoją stronę WWW?

Dostęp do strony WWW został zablokowany poprzez plik .htaccess, w którym został umieszczony odpowiedni wpis, powodujący zablokowanie dostępu do zasobów. Możesz samodzielnie odblokować dostęp do strony WWW, w tym celu usuń w pliku .htaccess poniższy wpis:

„access deny from all” lub postaw znak # przed tą linią.
Pamiętaj, aby odblokować zasoby Twojego serwera po usunięciu przyczyny niedogodności. W przeciwnym wypadku może zostać nałożona kolejna blokada, która już nie pozwoli na samodzielne odblokowanie usługi.

W JAKI SPOSÓB SKONFIGUROWAĆ KONTO W PROGRAMIE POCZTOWYM?

Konfiguracja e-mail:

LOGIN: adres mailowy

HASŁO: przypisane hasło na serwerze

Nazwa Serwera Konfiguracja bez SSL/TLS
Serwer SMTP mail.nazwadomeny, port 587
Serwer POP3 mail.nazwadomeny, port 110
Serwer IMAP mail.nazwadomeny, port 143
Nazwa Serwera Zalecana konfiguracja z SSL/TLS
Serwer SMTP panelX.kki.pl, port 465
Serwer POP3 panelX.kki.pl, port 995
Serwer IMAP panelX.kki.pl, port 993

X – numer serwera, na którym znajdują się usługi

W JAKI SPOSÓB ZALOGOWAĆ SIĘ DO POCZTY PRZEZ PRZEGLĄDARKĘ?

Jeśli chcesz zalogować się do konta mailowego z poziomu serwera, czyli dowolnego miejsca na świecie wpisz w polu przeglądarki internetowej poczta.nazwadomeny, np. poczta.kkitest.pl.

 


Automatycznie zostaniesz przekierowany na serwer, na którym znajdują się Twoje usługi.

 

W kolejnym kroku wystarczy wpisać login (adres mailowy) oraz hasło i po kliknięciu „Zaloguj” możesz odbierać i wysyłać wiadomości mailowe.

Dlaczego nie mogę wysłać wiadomości?

Najczęściej jest to problem autoryzacji poczty wychodzącej. Prosimy sprawdzić czy w programie pocztowym, z którego korzystasz jest zaznaczona opcja ” serwer wymaga uwierzytelnienia”. Dodatkowo należy sprawdzić czy program antywirusowy lub inne zabezpieczenie lokalne nie blokuje dostępu programowi pocztowemu do naszego serwera.

Jak odzyskać utracone hasło?

Hasła do kont pocztowych są kodowane i nie ma możliwości ich odzyskania – należy wygenerować nowe hasło. W przypadku kont prywatnych wymagana jest autoryzacja danych właściciela danego konta pocztowego na podstawie numeru i kwoty poprzedniej faktury za usługę, a w przypadku firm należy przesłać pismo z prośbą o zmianę hasła do danego konta. Pismo należy podpisać przez osobę upoważnioną i podbić pieczątką firmową. Tak przygotowany dokument należy zeskanować i przesłać drogą elektroniczną na adres bok@kki-bci.pl lub wysłać faksem na numer 123972344.

Wiadomość zablokowana przez system antyspamowy

Prawdopodobnie adres e-mail, domena lub adres IP została dopisana do listy domen z których wysyłano spam. Należy skontaktować się ze swoim usługodawcą w celu wypisania z takiej listy.

JAK DODAĆ ADRES DO BIAŁEJ LISTY?

W panelu DirectAdmin należy wejść w konfigurację Spamassasina.

Następnie rozwinąć listę przyciskiem +

Wybrane adresy można dodać na dwa sposoby

Wpisując pełny adres np. maciej@mojadomena.pl
Wpisując tylko domenę poprzedzoną gwiazdką *@mojadomena.pl

W drugim przypadku każdy adres email z domeny zostanie dodany do białej listy.

Dostałem wiadomość o przekroczeniu limitu dyskowego konta, co zrobić?

Prosimy sprawdzić czy Twój program pocztowy nie ma zaznaczonej opcji pozostawiania kopii wiadomości na serwerze. Jeśli tak jest należy zalogować się na swoją skrzynkę z poziomu strony www.kki-bci.pl i skasować niepotrzebne wiadomości z serwera. UWAGA! Wiadomości kasowane są bezpośrednio z serwera i nie ma możliwości ich odzyskania.

Dlaczego otrzymuję wiadomości, które wyglądają na wysłane z mojego adresu e-mail?

Najprawdopodobniej padli Państwo ofiarą podszywania się pod Państwa adres e-mail. Podszywanie się oznacza fałszowanie adresu zwrotnego poczty wychodzącej w celu ukrycia prawdziwego pochodzenia wiadomości. Gdy wysyłacie Państwo list za pośrednictwem tradycyjnej poczty, zwykle umieszcza się na kopercie adres zwrotny umożliwiający adresatowi zidentyfikowanie nadawcy lub pozwalający na odesłanie listu w razie problemów. Jednak równie dobrze można tam wpisać dowolny adres. W podobny sposób działa poczta e-mail. Gdy wiadomość jest wysyłana przez serwer, dodawane są informacje o nadawcy, które spamerzy mogą jednak sfałszować. Dokładniej można to dostrzec oglądając nagłówek szczegółowy maila gdzie widnieje, kto jest faktycznym nadawcą takiej wiadomości.Tak działa protokół SMTP i to są niestety jego niedogodności – póki co rozwiązanie nie istnieje. Najlepiej maile tego typu ignorować.

Ustawienia autoryzacji poczty

Dbając o systematyczne podnoszenie stanu bezpieczeństwa poczty wprowadzamy mechanizm autoryzacji korespondencji wychodzącej (SMTP-AUTH). Uniemożliwia to wysyłkę przesyłek bez uprzedniej autoryzacji czyli wpisania loginu i hasła konta, z którego jest wysyłana.
Większość programów pocztowych obsługuje taką funkcję.
Aktywowanie SMTP-AUTH w programie pocztowym polega na włączeniu odpowiedniej opcji.Poniżej przedstawiamy opisy dla programów: OUTLOOK Express , OUTLOOK XP, Mozilla, EUDORA, The BAT, CALYPSO

Jak skonfigurować autoryzację SMTP w programie OUTLOOK Espress i OUTLOOK XP?
W menu wybieramy Narzędzia –> Konta, następnie po zaznaczeniu konta, którego ma dotyczyć zmiana wciskamy przycisk Właściwości. Wybieramy zakładkę Serwery, zaznaczamy Serwer wymaga uwierzytelnienia a następnie klikamy przycisk Ustawienia.W otwartym oknie zaznaczamy opcję Użyj tych samych ustawień co mój serwer poczty przychodzącej

Klikamy OK –> Zastosuj –> OK

Jak skonfigurować autoryzację SMTP w programie OUTLOOK XP?
W menu wybieramy Narzędzia –> Konta e-mail, następnie Wyświetl lub Zmień istniejące konta e-mail–> Dalej. Po zaznaczeniu konta, którego ma dotyczyć zmiana wciskamy przycisk Zmień, a następnie przycisk Więcej ustawień. Wybieramy zakładkę Serwer wychodzącyZaznaczamy opcję Serwer wychodzący (SMTP) wymaga uwierzytelniania i Użyj tych samych ustawień, co mój serwer poczty przychodzącej

Klikamy OK –> Dalej –> Zakończ

Jak skonfigurować autoryzację SMTP w programie Mozilla?
W menu wybieramy Edycja –> Konfiguracja kont, następnie w oknie po lewej stronie zaznaczamy Serwer poczty wychodzącej.

Zaznaczamy Używaj identyfikatora użytkownika i hasło, a następnie w polu Użytkownik wpisujemy swój login. Klikamy OK.

Jak skonfigurować autoryzację SMTP w programie EUDORA?
W menu wybieramy Tools –> Options, a następnie klikamy ikonę Sending Mail.

Zaznaczamy Allow authentication, a następnie w polu Secure Sockets when Sending wybieramy Never.
Klikamy OK.

Jak skonfigurować autoryzację SMTP w programie The BAT?

  • W przypadku definiowania nowego konta:
    Należy zaznaczyć My SMTP server requires authentication for sending mail.
  • W przypadku edycji zdefiniowanego konta:
    Wchodzimy w opcję Transport, a następnie wciskamy Authentication
    następnie zaznaczamy Perform SMTP authentication oraz Use „POP before SMTP” authentication.

Jak skonfigurować autoryzację SMTP w programie CALYPSO?
W menu Mailbox wybieramy Accounts –> Propertis i nasze konto

Następnie w polu wyboru Authentication method wybieramy Use POP account

W jaki sposób uzyskać szczegóły nagłówka wiadomości e-mail?

Uzyskanie nagłówka wiadomości zależne jest od używanego programu pocztowego.

Outlook Express:

1.Odszukaj wiadomość e-mail.

2.Kliknij wiadomość prawym przyciskiem myszy i wybierz Właściwości.
3.Wybierz zakładkę Szczegóły

Outlook:

1.Odszukaj wiadomość e-mail, a następnie ją otwórz.
2. Kliknij Widok i wybierz zakładkę Opcje

Windows Live Mail:

1.Odszukaj wiadomość e-mail.

2.Kliknij wiadomość prawym przyciskiem myszy i wybierz Właściwości.
3.Wybierz zakładkę Szczegóły

Mozilla Thunderbird:

  1. Odszukaj wiadomość e-mail, a następnie ją otwórz.
  2. Z menu wybierz Widok oraz Źródło wiadomości.

Mail na komputerach Mac

1.Odszukaj wiadomość e-mail

2.Z menu wybierz Widok oraz Wiadomość a następnie Nieprzetworzony kod

Program Roundcube:

1.Odszukaj wiadomość e-mail.
2. Z menu wybierz Więcej oraz Pokaż Źródło

Jaka jest maksymalna wielkość wysyłanego/odbieranego emaila?

Maksymalna wielkość wiadomości wychodzącej i przychodzącej wynosi 100 MB.

Proszę pamiętać że rozmiar wiadomości nie jest tożsamy z rozmiarem załącznika.

Wielkość ta nie podlega zmianie.

Jaki jest limit dla odbiorców przy wysyłaniu emaila?

Jednorazowo można wysłać wiadomość do maksymalnie 100 adresatów.

Wielkość ta nie podlega zmianie.

Zapamiętane hasła w przeglądarce – jak je usunąć?

Mozilla Firefox

  1. Naciśnij przycisk menu  i wybierz Opcje.
  2. Wybierz panel Bezpieczeństwo.
  3. Kliknij Zachowane dane logowania… by otworzyć okno menadżera haseł.
  4. Zostanie otworzony menadżer haseł.
  • Aby wyświetlić zapisane hasła, kliknij Pokaż hasła.
  • Aby usunąć nazwę użytkownika i hasło dla jednej strony, wybierz stronę, dla której chcesz usunąć dane logowania i kliknij Usuń.

Google Chrome

  1. Kliknij menu Chrome   w prawym górnym rogu przeglądarki
  2. Wybierz opcję Ustawienia
  3. Kliknij odnośnik Pokaż ustawienia zaawansowane, który znajduje się u dołu strony
  4. W sekcji Hasła i formularze odznacz opcję Proponuj zapamiętywanie haseł internetowych.

Duża wiadomość nie pobiera się do programu pocztowego, dlaczego?

Niektóre programy pocztowe mają problemy ze ściągnięciem dużych wiadomości. Aby zapobiec tego typu sytuacjom należy zmienić w konfiguracji programu pocztowego wartość parametru „Limity czasu serwera” na największą obsługiwaną przez dany program.

W programie Outlook Express znajdziesz opcję we właściwościach konta e-mail
ścieżka: Narzędzia -> Konta -> Właściwości -> Zaawansowane -> Limity czasu serwera.

Dlaczego nie mogę odbierać ani wysyłać wiadomości email?

Przyczyn może być kilka.

  1. Nieprawidłowo skonfigurowany program obsługujący pocztę – poprawność konfiguracji znajdziesz w pomocy technicznej na naszej stronie www.
  2. Program antywirusowy zablokował możliwość odbierania i wysyłania e-maili z konta. Wówczas należy dokonać zmian w konfiguracji takiego programu.
  3. Wygaśnięcie domeny. Jeżeli po 21 dniach od upłynięcia terminu płatności nie zarejestrujemy wpłaty za domenę wówczas konto zostanie usunięte.
  4. Błąd w adresie e-mail. Wiadomość nie może zostać dostarczona, ponieważ w adresie odbiorcy wkradła się literówka – sprawdź poprawność adresu mailowego, na który wysyłasz wiadomość.

Jeżeli nie można wysłać lub odebrać wiadomości z poziomu programu obsługującego pocztę sprawdź, czy wysyłając pocztę z poziomu strony WWW problem także występuje. Jeśli możemy wysłać pocztę przez webmail’a, to wówczas źródło problemu leży w konfiguracji programu obsługującego pocztę.

Błąd wysyłania i odbierania wiadomości – 0x800C0133

Błąd 800C0133 pojawia się w momencie, kiedy którykolwiek folder (np. skrzynka odbiorcza, elementy wysłane) programu Outlook przekroczy 2 GB. Jest to limit odgórnie nałożony przez Microsoft. Warto również nadmienić, że każdy z wcześniej wspomnianych folderów jest tworzony jako osobny plik z rozszerzeniem .dbx np. skrzynka odbiorcza.dbx. Błąd ten może pojawić się zarówno przy próbie wysłania, jak i odebrania wiadomości. Istnieje jedna metoda na rozwiązanie tego problemu, wystarczy:

  • zamknąć program Outlook Express
  • otworzyć folder w którym zlokalizowane są pliki .dbx (Dane przechowywane są w katalogu: dysk:\Documents and Settings\user\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\Identities\{losowy klucz}\Microsoft\Outlook Express) Należy jednak pamiętać, że część katalogów jest ukryta. W celu ich wyświetlenia należy włączyć opcję wyświetlania ukrytych plików i katalogów.
  • jeżeli jeden z plików ma rozmiar 2 GB to jest duża szansa na to, że program utworzył drugi plik o takiej samej nazwie z dopiskiem (1), np. Skrzynka odbiorcza.dbx oraz Skrzynka odbiorcza (1).dbx
  • w tej sytuacji należy zmienić nazwę pliku Skrzynka odbiorcza.dbx na np. skrzynkaold.dbx, a pliku Skrzynka odbiorcza (1).dbx na Skrzynka odbiorcza.dbx
  • ponownie uruchomić Outlook Express
  • stworzyć folder skrzynkaold, aby mieć dostęp do starych maili

Podczas ponownego uruchomienia programu  pojawią się stare wiadomości. Jeśli jednak czynność się nie powiedzie, należy skorzystać z oprogramowania do odzyskiwania danych z plikow dbx np. DBXpress.

UWAGA!!! Przed rozpoczęciem jakiejkolwiek czynności należy wykonać kopie zapasowe plików.

W JAKI SPOSÓB USTAWIĆ AUTORESPONDERA Z POZIOMU ROUNDCUBE?

1. Zaloguj się do poczty e-mail za pomocą aplikacji RoundCube. Pamiętaj, że „nazwa” to Twój
pełny adres e-mail.

2. Kliknij przycisk Ustawienia w prawym górnym rogu ekranu.

3. W lewej kolumnie kliknij przycisk Filtry.
4. Następnie znak Plusa.
5. Dalej wpisz nazwę swojego filtru, np. Autoresponder, wiadomość wakacyjna itp.

Ustaw Definicję Filtru.
6. Zaznacz opcję „Wszystkich” z definicji filtru.
7. W części „Wykonaj następujące czynności” wybierz z rozwijanej listy „Odpowiedz wiadomością o treści”.
8. Wpisz Treść Autorespondera.
9. Wpisz Swój adres e-mail.
10. Jeśli wszystkie pola zostały poprawnie wypełnione kliknij Zapisz.

Jak zarejestrować własną domenę?

Aby zarejestrować własną domenę, należy:

1. Wejść na stronę: kki.pl.
2. W polu Sprawdź domenę wpisz nazwę domeny w celu sprawdzenia jej dostępności,
3. Jeśli domena jest dostępna do rejestracji należy przejść wszystkie kroki procesu rejestracji,
4. Zamówienie domeny odbywa się po zalogowaniu do panelu Klienta,
5. Domeny polskie po zamówieniu są rezerwowane na okres 2. tygodni i rejestrowane po wniesieniu opłaty. Pozostałe typy domen są rejestrowane po wniesieniu opłaty i nie ma możliwości dokonania ich rezerwacji.

Co to jest transfer domeny?

Transfer domeny to przeniesienie obsługi domeny, (płatności za domenę, delegacja domeny) od obecnego rejestratora do innej firmy rejestrującej domeny. Transfer domeny odbywa się „w tle”, czyli nie wpływa na jakość działania usług.

Na czym polega zmiana delegacji domeny?

Zmiana delegacji domeny polega na wprowadzeniu zmiany w ustawieniach domeny, we wpisach odpowiadających za wskazanie serwerów DNS, które tę domenę obsługują.

ns.kkibci.pl         81.21.192.130

ns2.kkibci.pl       81.21.201.2

Czy transfer domen jest odpłatny?

Transfer domen polskich jest bezpłatny i nie wpływa na okres ważności domeny.

Transfer domen globalnych i europejskich wiąże się z ich automatycznym odnowieniem na kolejny okres niezależnie od czasu trwania jej dotychczasowego abonamentu. W tej sytuacji najkorzystniej jest transferować domeny globalne pod koniec trwania ich abonamentów.

Po jakim czasie domena zostaje zarejestrowana?

Domena jest rejestrowana po zaksięgowaniu opłaty za domenę. Po przesłaniu dowodu wpłaty lub odnotowaniu wpłaty na koncie bankowym naszej firmy domena zaczyna poprawnie funkcjonować w ciągu 24h w dni robocze i 48h w pozostałe dni.

Po jakim czasie od wygaśnięcia, domena powraca do puli domen wolnych?

Po wygaśnięciu domena polska wraca do puli wolnych domen po 30 dniach. Domeny globalne i europejskie dopiero po około 2 miesiącach.

Dokładny status domeny polskiej można monitorować na stronie głównego rejestratora czyli NASK:

https://www.dns.pl/

Status domen europejskich można monitorować na stronie Eurid:

http://www.eurid.eu/

W jaki sposób można zmienić delegację domeny zarejestrowanej w Grupie KKI-BCI?

W celu zmiany delegacji domeny należy się zalogować do panelu klienta pod adresem:

domeny.kki-bci.pl

Po zalogowaniu do panelu klienta z bocznego menu należy wybrać opcję Moje domeny.

 

Następnie z listy domen należy odszukać domenę, dla której ma zostać zmieniona delegacja, zaznaczyć odpowiednią domenę oraz kliknąć przycisk „Zmień DNS”.

Po wybraniu opcji „Zmień DNS” należy podać dwie nazwy serwerów, na które ma zostać przekierowana domena, a następnie należy wybrać przycisk „Zmień”

Jakie są nazwy serwerów DNS Grupy KKI-BCI?

Nazwy serwerów DNS to:

ns.kkibci.pl         81.21.192.130

ns2.kkibci.pl       81.21.201.2

Czy można przedłużyć domenę, której okres ważności właśnie się zakończył?

Jeśli chcesz przedłużyć ważność domeny, dla której okres ważności się skończył, to nadal możesz aktywować domenę. Podczas przedłużania takiej domeny wymagane jest reaktywacja, która wiąże się z uiszczeniem dodatkowej opłaty. Pamiętaj więc, aby przedłużać domeny zgodnie z ustalonym terminem płatności, aby uniknąć uiszczenia dodatkowej opłaty.

Dopóki domena nie powróci do puli nazw wolnych, będziesz mógł przedłużyć domenę za dodatkową opłatą.

Kwota opłaty dodatkowej różni się w zależności od końcówki domeny.

Rodzaj (końcówka) domeny: Kwota opłaty dodatkowej (netto):
*.pl 25 zł
Domeny globalne (np. *.com, *.net) 1035 zł
*.eu 155 zł

Zanim Twoja domena ponownie będzie widoczna w Internecie może upłynąć do 24 godzin – jest to czas potrzebny na odświeżenie na serwerach DNS informacji na temat aktywacji Twojej domeny.

Do kiedy mogę opłacić domenę, której abonament się już skończył?

Termin, w którym możesz przedłużyć domenę z zakończonym okresem ważności różni się w zależności od końcówki domeny.

Domeny z końcówką *.pl możesz przedłużyć do 30 dnia po jej zakończonej ważności. Natomiast reaktywacja domen globalnych takich jak *.com, *.net, *.info możliwa jest do 60 dnia po zakończeniu ich ważności.

W przypadku domen zagranicznych (ccTLD), już po 1 dniu od zakończenia ich ważności, wymagane jest uiszczenie opłaty dodatkowej.

Potwierdzanie danych kontaktowych przy domenach globalnych (ClientHold)

Od 1 stycznia 2014 roku dysponent domeny globalnej (np. .com, .net, .biz., .info lub .org) zobowiązany jest do potwierdzenia kontaktowego adresu e-mail po wykonaniu określonych operacji na domenie. Wiadomość z prośbą o potwierdzenie adresu e-mail wysyłana jest do abonenta w przypadku:

  • rejestracji nowej domeny globalnej,
  • transferu domeny globalnej do innego operatora,
  • zmiany danych abonenta (np. adres e-mail podczas wykonywanej cesji domeny).

Weryfikacyjna wiadomość e-mail wysyłana jest w przypadku każdej domeny globalnej (np. .com, .net, .org, .biz, .info) na adres e-mail reprezentanta podany podczas rejestracji domeny.

Aby potwierdzić adres e-mail, należy kliknąć link, który znajduje się w treści otrzymanej wiadomości e-mail. Wiadomości weryfikacyjne wysyłane są w dniu dokonania operacji, następnie jest ona ponawiana 5 dnia, 10 dnia oraz 13 dnia po wykonaniu operacji. Wystarczające jest potwierdzenie jednej wiadomości. Po potwierdzeniu jednej wiadomości weryfikacyjnej, kolejne wiadomości nie będą już ponawiane.

Potwierdzenie danych możesz wykonać w ciągu 15 dni od czasu dokonania operacji, wyłącznie za pomocą linku znajdującego się wiadomości wysyłanej na adres e-mail dysponenta domeny.

W przypadku cesji (zmiana abonenta domeny), potwierdzająca wiadomość e-mail wysyłana jest na adres e-mail nowego abonenta domeny.

Jeśli adres e-mail nie zostanie potwierdzony przez dysponenta w terminie 15 dni, domena zostanie zablokowana (nie usunięta). Status domeny zostanie ustawiony na ClientHold. Funkcjonowanie domeny zostanie przywrócone, jak tylko dysponent potwierdzi dane poprzez kliknięcie linku przesłanego w wiadomości e-mail.

Co to jest cesja domeny?

Cesja to zmiana Abonenta domeny, czyli osoby lub firmy upoważnionej do zarządzania daną domeną. Jest nią również zmiana niektórych danych Abonenta domeny globalnej. Cesję można wykonać elektronicznie lub pisemnie.

Jak tego dokonać? Wystarczy wypełnić formularz znajdujący się tutaj i wysłać go na podany na wniosku numer faksu bądź adres mailowy.

Domeny z polskimi znakami

Od niedawna możliwa jest rejestracja domen z polskimi znakami diakrytycznymi w nazwie (np. ą, ć, ę, ł, ń, ó, ś, ż, ź). Można rejestrować domeny np. „żółty.pl” czy „miś.pl”.

Rejestracja domeny IDN nie oznacza równoczesnego zajęcia równoległej nazwy składającej się tylko z łacińskich liter np. „żółty.pl” oraz „zolty.pl” – są to dwie różne, niezależne domeny.

Jak funkcjonują domeny z narodowymi znakami diakrytycznymi?

Każda domena IDN np. „żółć.pl” ma dwie postaci nazwy, tzw.:

  • zewnętrzną – ze znakami diakrytycznymi np. „żółć.pl” (taką nazwę wpisujesz w przeglądarce),
  • wewnętrzną – techniczną, rozpoczynającą się znakami „xn--” np. „xn--kda4b0koi.pl”.

Kiedy rejestrujesz domenę IDN np. „żółć.pl” to zgadzasz się na użytkowanie domeny w postaci technicznej, czyli „xn--kda4b0koi.pl” (standard Punycode). W przeglądarce internetowej wpiszesz adres „żółć.pl”, a przeglądarka przekonwertuje go do postaci technicznej, aby strona WWW mogła zostać wyświetlona (Ty jako Użytkownik tego nie będziesz widział).

  • nie ograniczaj się do rejestracji wyłącznie domeny ze znakami polskimi, zarezerwuj równocześnie odpowiednik tej nazwy bez polskich znaków,
  • jeśli posiadasz dwie domeny (jedną z polskimi znakami, drugą bez polskich znaków) to we wszelkich materiałach podawaj adresy dwóch Twoich domen,
  • jeśli posiadasz dwie domeny (jedną z polskimi znakami, drugą bez polskich znaków) to publikuj adres e-mail tylko w formie tradycyjnej, bez polskich znaków (aby uniknąć problemów z obsługą domeny z polskimi znakami w programach pocztowych),

CZYM RÓŻNI SIĘ DOMENA OD SUBDOMENY?

Domena to inaczej niepowtarzalny adres internetowy np. mojadomena.pl, przykład.net, firma.pl czy domena.com. Tego rodzaju nazwy, wraz z odpowiednimi rozszerzeniami, rejestrowane są przez krajowych lub międzynarodowych operatorów.

Subdomena jest to natomiast adres utworzony w ramach domeny głównej. Najczęściej subdomeny tworzy się w celu wydzielenia podstron lub konkretnych działów. Przykładowo, adres logowania do naszych paneli to panelx.kki.pl – subdomena utworzona w ramach domeny kki.pl.

Na serwerach kki.pl możesz utworzyć nieograniczoną ilość subdomen w ramach własnej domeny głównej – nie dotyczy pakietów ekonomic.

CZY REJESTRACJA LUB TRANSFER DOMENY AUTOMATYCZNIE SPOWODUJE KONFIGURACJĘ DOMENY NA SERWERZE KKI.PL?

Nie, domenę po jej wykupieniu należy samodzielnie dodać do serwera.

W przypadku gdy domena jest transferowana do kki.pl z innej firmy należy pamiętać, że jej ustawienia techniczne nie zmieniają się, a więc po dokonaniu takiego transferu należy dodatkowo zmienić delegację domeny na serwery DNS kki.pl.

Darmowa Migracja

1. Warunki darmowej migracji

Sprawdź nas za darmo

Załóż nowe konto w kki.pl i testuj darmowo przez 14 dni.

Ustalmy czego potrzebujesz

Przekaż nam informacje o wielkości przestrzeni do zmigrowania

Daj nam znać

Zgłoś chęć migracji min. 7 dni przed wygaśnięciem abonamentu
u obecnego usługodawcy

Za darmo przeniesiemy 5 skrzynek e-mail i 1 stronę www. Masz więcej danych? Nie martw się. Skontaktuj się z naszym biurem a wycenimy tylko nadwyżkę.

2. Proces przenoszenia usług

Wybór pakietu i założenie serwera.

Masz problem z doborem odpowiedniego pakietu? Nasze biuro pomoże dostosować pakiet do Twoich potrzeb.

Przekazanie danych do migracji.

Przekaż nam dane potrzebne do zmigrowania Twoich usług. Potrzebna nam będzie lista kont e-mail oraz stron www. Najprościej jeśli przekażesz nam dane dostępowe do starego hostingu oraz rejestracji domen. Jeśli Twoje strony wymagają niestandardowej konfiguracji poinformuj nas o tym.

Analiza i propozycja terminu migracji

Analizę wykonujemy najczęściej w ciągu 1 dnia roboczego. Termin migracji ustalany jest zawsze indywidualnie.

Migrowanie usług

W większości czas potrzebny na pełne zmigrowanie usług wynosi kilka godzin. Uzależniony jest jednak od szybkości starego serwera hostingowego jak również od wielkości serwisów. Ponieważ jest to skomplikowany proces i zdarzają się nieprzewidziane sytuacje, w dzień migracji prosimy o stały kontakt z osobą odpowiedzialną ze strony użytkownika. Sam proces przenoszenia usług składa się z dwóch części: migracji poczty oraz serwisów www. Przenoszenie skrzynek nie wiąże się z zawieszeniem korzystania z poczty e-mail. Poczta, która zostanie do Państwa dostarczona w czasie przenoszenia zostanie zsynchronizowana po zakończeniu migracji.

Migracja serwisów www

Na czas przenosin prosimy o zablokowanie wykonywania wszelkich zmian na www i składania zamówień. Po zakończeniu migracji ZAWSZE prosimy o przetestowanie przeniesionych usług. Pozwala to na sprawdzenie i dosynchronizowanie elementów, o których mogłeś zapomnieć nam powiedzieć.

Zmiana serwerów DNS

Po Twojej weryfikacji zmieniamy serwery DNS dla przeniesionych domen.

Ważne! Propagacja DNS może wynieść nawet 36 godzin w zależności od operatora, najczęściej jednak już po 24 godzinach strona widoczna jest na serwerach kki.pl.

Ruch po Twojej stronie.

Obowiązkowa zmiana haseł dostępowych. Po zakończonej migracji i zsychronizowaniu danych obowiązkowo musisz zmienić hasło do serwera. Pamiętaj, że nigdy nikt z naszej strony nie poprosi Cię o podanie hasła do skrzynek e-mail i serwera hostingowego.

Zdecydowany lub masz jeszcze jakieś pytania?

Napisz do nas, a postaramy się rozwiać Twoje wątpliwości

Certyfikaty

Jak prawidłowo zdefiniować domenę dla certyfikatu SSL?

Certyfikat SSL jest zawsze wystawiany dla jednej domeny. Przy czym należy rozróżnić iż w przypadku certyfikatów SSL domena z prefixem www i domena bez prefixu www są traktowane jako dwie inne nazwy domen, tak więc wykupiony certyfikat będzie funkcjonował tylko dla jednej z tych nazw.

Wyjątkiem są certyfikaty RapidSSL. W tym przypadku jeśli domena jest pierwszego stopnia i wykupiony certyfikat będzie dla domeny z prefixem www to ten certyfikat będzie funkcjonował dla wersji z www oraz bez www, czyli będzie funkcjonował dla www.domena.com i domena.com. Podsumowując certyfikat RapidSSL wykupiony dla www.domena.com będzie działał dla:

  • www.domena.com
  • domena.com

Jednak jeśli domena jest już drugiego stopnia czyli na przykład domena.com.pl to wykupiony certyfikat będzie działał tylko dla jednej wersji domeny, czyli albo z prefixem www albo bez prefixu www, co należy określić podczas składania zamówienia.

Jak zainstalować certyfikat SSL?

W celu zainstalowania certyfikatu SSL dla strony www znajdującej się na jednym z naszych serwerów należy się zalogować do panelu DirectAdmin.

Certyfikat SSL, certyfikat pośredni oraz klucz prywatny uzyskają Państwo od firmy w której certyfikat został zakupiony.

Jeżeli posiadamy certyfikat SSL to wystarczy w panelu DirectAdmin przejść do sekcji „Opcje Zaawansowane” i wybrać opcję „Certyfikaty SSL”.

Zaznaczamy trzecią opcję „Wklej wstępnie wygenerowany certyfikat i klucz”, a następnie wklejamy przesłany przez nas certyfikat i klucz w formacie:

—–BEGIN PRIVATE KEY—–
TU NALEŻY UMIEŚCIĆ KLUCZ PRYWATNY DLA POSIADANEGO CERTYFIKATU
—–END PRIVATE KEY—–

—–BEGIN CERTIFICATE—–
TU NALEŻY UMIEŚCIĆ WŁAŚCIWY CERTYFIKAT SSL
—–END CERTIFICATE—–

Na koniec klikamy przycisk „Zapisz”. Kolejnym krokiem jest dodanie tzw. CA Root Certificate i tu klikamy na samym dole na opcję „kliknij żeby wkleić CA Root Certificate”.

W nowo otworzonym oknie wklejamy certyfikat pośredni, zaznaczmy „Użyj CA Cert” i klikamy „Zapisz”:

WYMUSZENIE SSL

W celu wymuszenia SSL proszę do pliku .htaccess dodać następujący wpis:

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTPS} !=on
RewriteRule ^ https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301]

Ważne! Powyższa reguła ma charakter ogólny i może nie uwzględniać specyfiki Twojej strony internetowej.

Przed wprowadzeniem zmian warto skopiować zawartość istniejącego pliku .htaccess i przywróć ją w przypadku nieprawidłowego działania witryny.

Dla jednej strony internetowej może działać jeden plik .htaccess. Aplikacje typu WordPress, Joomla, Drupal, PrestaShop lub podobne tworzą własne pliki .htaccess, dlatego przekierowanie na https najlepiej konfigurować w panelach zarządzania tych aplikacji. Bezpośrednie zmiany w treści pliku .htaccess należy wykonywać zachowując szczególną ostrożność.

WERYFIKACJA CERTYFIKATU SSL

Weryfikacja praw do domeny odbywa się na jeden z trzech dostępnych sposobów:

  • Weryfikacja e-mailem. Pod jeden z adresów administracyjnych w domenie dla której ma zostać wystawiony certyfikat SSL zostaje wysłany e-mail zawierający link aktywacyjny.

Jest to najczęściej spotykana forma weryfikacji certyfikatu SSL.

  • Weryfikacja plikiem. W głównym katalogu serwera www należy umieścić specjalny plik, który potwierdzi prawa do administrowania domeną. Dokładne instrukcje zostaną przesłane po złożeniu zamówienia i zaksięgowaniu wpłaty.
  • Weryfikacja DNS-em. W strefie domeny należy umieścić specjalny rekord TXT, który potwierdzi prawa do administrowania domeną. Dokładne instrukcje zostaną przesłane po złożeniu zamówienia i zaksięgowaniu wpłaty.

Metodę weryfikacji ustala się w trakcie składania zamówienia. Późniejsza zmiana metody weryfikacji domeny nie jest możliwa. Po pozytywnej weryfikacji praw do domeny certyfikat SSL zostanie wysłany e-mailem pod wskazany adres mailowy.

Inne zagadnienia

KONFIGURACJA FTP I DNS

Konfiguracja e-mail:

X – numer serwera, na którym znajdują się usługi

Konfiguracja FTP:

Platforma FTP
Standard ftp.nazwadomeny

Dane potrzebne do rejestracji domen oraz nazwy serwerów dns:

DNS Nazwa serwera DNS IP serwera DNS
Primary ns.kkibci.pl 81.21.192.130
Secondary ns2.kkibci.pl 81.21.201.2

JAK DOKONAĆ ZMIANY DANYCH NA FAKTURZE VAT?

W przypadku gdy na otrzymanej fakturze VAT znajduje się błąd/niepoprawne dane i chcieliby Państwo dokonać ich poprawy, to w tym celu należy przesłać do nas wypełniony odpowiedni dokument, tzw. notę korygującą. Notą korygującą można korygować pomyłki na FV gdy dotyczą one:

nazwy nabywcy usługi
adresu nabywcy usługi
numeru NIP nabywcy usługi
uwagi do dokumentu

Nota korygująca jest sporządzana poprzez nabywcę, zatem w celu korekty danych na FV należy:

1.  Wypełnić notę korygująca w dwóch egzemplarzach.

2. Wypełnioną i podpisaną notę korygująca w dwóch egzemplarzach należy przesłać pocztą tradycyjną na adres:

Grupa KKI-BCI Sp. z o.o.
ul. Przykopy 5/1
30-612 Kraków

Po otrzymaniu i akceptacji treści noty korygującej, jest ona przez nas podpisywana i jedna kopia jest odsyłana zwrotnie.

KIEDY OTRZYMAM FAKTURĘ VAT ZA ZAPŁACONĄ USŁUGĘ?

Faktury VAT są wystawiane do 2 dni roboczych od daty zaksięgowania płatności za fakturę proforma.

JAK DOKONAĆ ZMIANY NUMERU NIP?

Numer NIP jest unikalny i stanowi podstawę identyfikacji klientów – firm w naszym systemie. Zmiana numeru NIP jest jednoznaczna ze zmianą właściciela usług i wymaga zarejestrowania nowego klienta, a tym samym wygenerowania nowych danych dostępowych do panelu klienta.

Po zmianie danych usługi będą fakturowane na firmę z uwzględnieniem zmiany numeru NIP.

JAK URUCHOMIĆ WIERSZE POLECENIA W SYSTEMIE OPERACYJNYM?

Wiersz polecenia służy do wykonywania komend diagnostycznych, dzięki którym można wykluczyć lub potwierdzić źródło problemu w komunikacji ze stroną www. Jak je uruchomić?

Windows

Start > Akcesoria > Wiersz polecenia 

lub

Start > Akcesoria > Narzędzia systemowe > Wiersz polecenia 

lub

Start > wpisz w pole szukania: CMD i naciśnij ENTER.

Mac

W Spotlight (prawy górny róg – symbol lupy) wpisz słowo: Terminal i naciśnij ENTER.

Polecenie Ping

Polecenie Ping służy do sprawdzenia czy dany host/strona www odpowiada w sposób prawidłowy.

Aby wywołać polecenie ping należy wprowadzić w wierszu poleceń słowo ping a po nim adres hosta / strony www, np.:
C:\ping kki.pl

Jeżeli strona nie odpowiada, oznacza iż aktualnie z Twojej lokalizacji nie ma dostępu do wskazanej strony lub hosta.
W celu zweryfikowania po której stronie leży problem, należy wykonać polecenie Tracert.

Polecenie Tracert i Traceroute

Polecenie tracert oraz traceroute pokazuje trasę jaką muszą pokonać pakiety danych aby dotrzeć z komputera do wskazanej strony www lub hosta. Dzięki temu poleceniu można upewnić się czy nie następuje gdzieś po drodze zerwanie połączenia i stąd np. niedostępność usługi, pomimo iż jest ona aktywna.

Aby uruchomić sprawdzanie trasy w Windowsie, należy w wierszu polecenia wpisać komendę: tracert adresstrony.pl, np.:

C:\tracert kki.pl

Aby uruchomić sprawdzanie trasy w systemie Linux, należy w konsoli wpisać polecenie traceroute nazwadomeny.pl czyli np.:

traceroute kki.pl

Polecenie NSLookUp

Polecenie nslookup pozwala na odpytanie serwerów DNS domeny. W tym celu należy w wierszu poleceń wpisać polecenie: nslookup nazwadomeny.pl

JAK SKORZYSTAĆ Z 14-DNIOWEGO OKRESU TESTOWEGO?

W celu skorzystania z bezpłatnego okresu testowego należy zamówić serwer wirtualny przez stronę kki.pl i w uwagach zaznaczyć, że chcą Państwo skorzystać z okresu testowego.

Po tym okresie jeśli nie zdecydują się Państwo kontynuować usług na naszych serwerach okres testowy usługi jest uważany za zakończony, a serwer zostanie zablokowany i usunięty.

JAK POZBYĆ SIĘ ZŁOŚLIWEGO OPROGRAMOWANIA Z MOJEGO SERWERA?

W przypadku wykrycia złośliwego oprogramowania na Twojej usłudze wykonaj jak najszybciej audyt bezpieczeństwa plików, zaktualizuj wszystkie skrypty (np. CMS) oraz wykonaj zmianę haseł dostępu.

Jeśli otrzymałeś wiadomość e-mail od kki.pl z informacją o możliwym zainfekowaniu Twojej usługi, zweryfikuj wszystkie wymienione w wiadomości e-mail pliki pod kątem obecności złośliwego kodu. Wskazane pliki możesz usunąć lub zmodyfikować, aby wyeliminować złośliwe fragmenty kodu. Jeśli samodzielne usunięcie złośliwego oprogramowania nie jest możliwe, możesz skorzystać z przywrócenia kopii bezpieczeństwa Twoich plików.

  • Pamiętaj, że kopia przechowywana jest na serwerze tylko 3 dni.
  • Pamiętaj, że jeśli Twój serwer jest zainfekowany już od 7 dni, to przywrócenie kopii bezpieczeństwa spowoduje przywrócenie zainfekowanych plików. Sugerujemy w takiej sytuacji zmodyfikować zainfekowane pliki (czyli usunąć fragmenty złośliwego kodu) lub całkowicie usunąć zarażone pliki.

JAK SPRAWDZIĆ IP?

Adres IP można sprawdzić wchodząc na stronę:

Moje IP