facebook
Grupa KKI-BCI

A czy Ty przygotowałeś już swój sklep na Black Friday?

A czy Ty przygotowałeś już swój sklep na Black Friday?

Black Friday zapoczątkowany w Stanach Zjednoczonych to dzień, a teraz już coraz częściej cały weekend kończący się w poniedziałek (Cyber Monday) pełny zniżek i często naprawdę atrakcyjnych promocji.

Na ten dzień od dawna szykują się zarówno sklepy stacjonarne, internetowe a także sami klienci. Każdy z niecierpliwością obserwuje swoje ulubione marki, co tym razem zostało dla nich przygotowane i jak będą mogli wykorzystać ten dzień, aby kupić produkty w mocno obniżonych cenach. To również idealny moment, aby wyposażyć się w prezenty świąteczne, nie wydając przy tym fortuny.

Z kolei sklepy już od dawną budują swoją strategię marketingową skupioną tylko na tych paru dniach, aby jak najpełniej wykorzystać potencjał jaki drzemie w „magii” zakupowej Black Friday. Wiele sklepów skupia swoje przecenione produkty w specjalnych kategoriach, tak, aby klienci mogli bardzo łatwo do nich dotrzeć. Często przychody sklepów w tym dniu przewyższają kilku lub kilkunastokrotnie średni przychód z zwykłego dnia sprzedażowego. Nic więc dziwnego, że marki tyle uwagi poświęcają temu wydarzeniu.

Jak wiadomo w Polsce jak i na świecie sprzedaż w sklepach internetowych rośnie w tempie lawinowym, stąd prześcigają się one w pomysłach jak przyciągnąć do siebie klientów w ten dzień – często nie chodzi o samą zniżkę jaką mogą otrzymać klienci a o sposób komunikacji i dodatkowych elementów, które skusi klienta do dokonania zakupów.

Czy w tym wszystkim właściciele, zwłaszcza tych mniejszych sklepów nie zapomnieli o swojej podstawie czyli serwerze na którym stoi nasz sklep? Pisaliśmy już o tym, że nawet najlepiej przemyślany i użyteczny sklep z niesamowitą ofertą nie przekona swoich klientów jeżeli będzie miał przerwy w swoim działaniu, a niestety analizując działanie polskich sklepów internetowych często napotykamy na takie sytuacje. Niekiedy jest to 10 min w ciągu doby, innym razem godzina, ale czy naprawdę prowadząc mały lub średniej wielkości sklep możemy sobie pozwolić na utratę klientów w tym czasie? Czy taki klient będzie miał ochotę jeszcze do nas wrócić? Odpowiedź jest prosta, NIE!

Najczęściej skupiamy się na budowie strategii marketingowej, właściwej selekcji produktów jednak zapominamy o tym o czym na co dzień nie myślimy – odpowiedni serwer dla naszego sklepu to jedna z ważniejszych rzeczy, którą powinniśmy dobrze przemyśleć i rozwijać go wraz z rozwojem naszego biznesu.

Black Friday daje wszystkim sprzedawcom niesamowity potencjał do podniesienia swojej sprzedaży, ale w bardziej długoterminowej perspektywie do zapoznania klientów do swoich produktów i usług, tak, aby chcieli do nas powracać już po zakończeniu weekendu Black Friday – Cyber Monday.

W tym roku Black Friday przypada na 24 listopada – mimo iż nie mamy już wiele czasu pamiętajmy, że taką sprawę jak serwer często możemy zmienić – dostosować do właściwych i potrzebnych parametrów w ciągu kilku godzin. Trzeba pamiętać, że mimo, iż teraz nasz sklep może funkcjonować poprawnie to w weekend Black Friday możemy spodziewać się zwielokrotnionego ruchu w naszej witrynie co może przyczynić się przeciążenia serwera i wyłączenia działania.

Aby do tego nie dopuścić warto skonsultować się ze swoim usługodawcą hostingowym, u nas takie konsultacje dla naszych klientów zawsze są darmowe – specjaliści z Biura Obsługi Klienta chętnie podpowiedzą czy parametry naszego hostingu lub prywatnego serwera są wystarczające, aby mieć pewność czy Black Friday zamiast wielkiej sprzedaży nie zakończy się dla nas wielką katastrofą.

Biuro Obsługi Klienta jest dla Was dostępne od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 16:00 pod numerem telefonu 12 397 23 23 oraz mailowo biuro@kki-bci.pl

Comments are closed.