facebook
Grupa KKI-BCI

Dlaczego warto się zabezpieczać?

Dlaczego warto się zabezpieczać?

 

Bardzo często decydując się na wybór jakiejś usługi kierujemy się potrzebą chwili, coś nam się zepsuło, coś nie działa prawidłowo – to często czas do pospiesznego rozglądnięcia się za pomocą specjalisty. Oczywiście takie podejście w wielu przypadkach jest zasadne, ale co w przypadku kiedy nasza działalność, która przynosi nam dochody ulega awarii – wówczas czasu na reakcje mamy zdecydowanie mniej. Z zepsutą pralką możemy poczekać – najwyżej część prania wykonamy ręcznie przypominając sobie dawne czasy J Inaczej ma się sprawa jeżeli awarii ulegnie część oprogramowania, która pozwala nam na codzienną prace przynosząc tym samym zyski naszej firmie. Co zrobimy jeżeli oprogramowanie z którego korzysta 10, 20, 100 osób w naszej firmie zawiesi się i nikt nie będzie umiał sobie z tym poradzić, czy stać Cię na kilkugodzinny przestój w pracy?

Mając na uwadze złożoność wielu programów i usług (m.in. oprogramowanie komputerowe, sieć internetowa, sieć wewnętrzna itd.) musimy wiedzieć i przewidywać, że w każdej chwili jesteśmy narażeni na wady ukryte takich programów czy urządzeń, ale także szereg zagrożeń zewnętrznych, które niesie za sobą chociażby dostęp do Internetu. Wiemy, że obecnie 95% firm nie mogłoby istnieć bez dostępu do Internetu – tutaj pojawia się kolejne pytanie czy przerwa w dostępie do Internetu nie wpłynie na nasz biznes, czy będziemy umieli sobie z nią poradzić, czy wszystkie dane, które gromadzimy są bezpieczne i nie jesteśmy narażeni na ich utratę?

Wiem, że postawiliśmy w tym artykule już szereg pytań, które z jednej strony dla wielu mogą być błahe – przecież nigdy nie miałem większych problemów więc to wszystko tylko teoria, ale liczę, że większość skłoni jednak do refleksji, że czasami wydając np. 200 czy 300 zł miesięcznie na obsługę informatyczną naszej firmy zapewniamy sobie spokój i komfort pracy – wiemy na kogo możemy liczyć i jak w razie jakiejkolwiek awarii sobie z nią poradzimy.

Wracając do tematu pralek lub innych urządzeń elektronicznych teraz przy ich zakupie w standardzie mamy 2-letnią gwarancję, którą możemy rozszerzyć na okres np. 5 lat za dodatkową opłatą, którą najczęściej płacimy już w cenie urządzenia. To nic innego jak właśnie forma dodatkowego abonamentu rozłożonego miesięcznie, choć w tym przypadku płaconego jednorazowo.

Bardzo często tak jak w przypadku usług informatycznych płacimy firmie za jej gotowość do podjęcia działania, a nie za samo działanie – to model, który z pozoru może wydawać nam się niekorzystny. Dlaczego mam płacić za usługę, której ktoś dla mnie nie wykonuje? Jednak sytuacja z drugiej strony jest zupełnie inna, taka firma zajmująca się obsługą informatyczną musi zatrudnić określoną liczbę osób o odpowiednich kwalifikacjach, którzy są w stałej gotowości, aby móc szybko zareagować na Twoje zgłoszenie.

Oczywiście biorąc pod uwagę koszty stałe jakie ponosi każda firma zawsze warto się zastanowić czy wszystkie są nam niezbędne i jak możemy je zoptymalizować – pamiętajmy jednak, że pozorna oszczędność może w szerszej perspektywie okazać się bardzo złudna!

 

Odwiedź naszą stronę http://www.specjalisci.it/  i sprawdź jak pracujemy.

Comments are closed.